همشهری آنلاین: معاون شهرسازی شهردار تهران با اشاره به استفاده از تراکم به عنوان اهرم تشویقی در طرح تفصیلی شهر تهران، گفت: کاهش و افزایش تراکم به نحوی پیش‌بینی شده که حداکثر اختلاف ارتفاع ساختمان‌ها در یک گذر، چهار طبقه خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جاوید با اشاره به اینکه طرح تفصیلی برای ساماندهی کالبد شهری تمهیداتی اندیشیده است، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این طرح به آن توجه ویژه شده، مقوله «خط آسمان» است.

وی افزود: ایجاد خط آسمان کاملا یکنواخت در یک گذر، زیبایی بصری به دنبال ندارد و خط افق مطلوبی ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین خط آسمان باید تا حدی غیریکنواخت باشد تا چشم را خسته نکند.

جاوید با بیان اینکه بر اساس ضوابط طرح تفصلیی جدید شهر تهران، حداکثر احتمال دو طبقه کاهش یا افزایش تراکم وجود دارد، گفت: به این ترتیب، حداکثر اختلاف ارتفاع ساختمان‌های یک گذر، معادل چهار طبقه خواهد بود که خط افق مناسب و مطلوبی را ایجاد می‌کند.

معاون شهردار تهران با رد بلند مرتبه بودن ساختمان‌های پایتخت کشورمان،افزود: متوسط طبقات ساختمان در تهران 2/2 طبقه است و این در حالیست که در اغلب کلانشهرهای دنیا، متوسط ارتفاع دست‌کم پنج یا شش طبقه است.

 

کد خبر 174197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز