همشهری آنلاین: نمایشگاه دوازدهمین دوسالانه عکس ایران با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار یزد، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی و هنرمندان عکاس در گنجینه فرهنگ و هنر یزد گشایش یافت.

به گزارش همشهری آنلاین، دوازدهمین دوسالانه عکس ایران با 129 عکس از 110 عکاس در دو بخش عکاسی مستند و نوآورانه در یزد آغاز به کار کرد.

پس از گشایش نمایشگاه، برگزیدگان دوازدهمین دوسالانه عکس ایران در مراسمی در تالار فرهنگ شهر یزد معرفی شدند.

در این مراسم حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بحران معنویت مهمترین بحران بشر امروز است و ایران اسلامی که فصل ممیزه آن بعد فرهنگی، هنری است، می بایست پایگاه اخلاق و معنویت باشد.

امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز است که با زبان هنر از معنویت سخن بگوییم و ایران اسلامی با جایگاه اصلی خودش به دنیا معرفی شد.

شاه آبادی افزود: هنرمند ایرانی باید به دنبال هنر برای معنویت، اخلاق، دین و انسانیت باشد و هنر عکس این ظرفیت را دارد و می‌توان تمام ظرفیت عکس به خدمت گرفته شود تا ایران امروز معرفی شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر بین‌المللی نمایشگاه عکس جمهوری اسلامی ایران؛ پیشرفت و اقتدار که سال گذشته در 50کشور برگزار شد، گفت: هنر عکس می‌تواند بزرگترین داشته‌های ملت ایران را بیان کند و پیشنهاد می‌شود نمایشگاه عکس ایران امروز برگزار شد.

وی با تشکر از خدمات محمود شالویی؛ مدیر کل سابق هنرهای تجسمی گفت: تلاش‌های بسیاری در هنرهای تجسمی انجام شده است و امیدواریم فعالیت‌های این حوزه تقویت و گسترش یابد و سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با مشارکت انجمن‌های تخصصی برگزار شود.

اسماعیل عباسی؛ دبیر دوازدهمین دوسالانه عکس ایران نیز در این مراسم گفت: برنامه ریزی دوازدهمین دوسالانه پس از دوره یازدهم آغاز شد اما در مسیر آن مسایلی پیش آمد و خوشحالیم که امروز دوسالانه برگزار شده و آثار در دو بخش مستند و نوآورانه ارائه شده است.

فلاح زاده؛ استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: فرهنگ و هنر بستر توسعه است و هنر، زبان گویای عرصه‌های مختلف است و عکاسان به بهترین نحو می‌توانند عرصه‌های گوناگون را به تصویر بکشند و منتقل کنند.

بهرام عبدالحسینی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این مراسم گفت: خوشحالیم که برای دومین بار دوسالانه عکس در یزد برگزار می‌شود و جا دارد یاد عکاسانی که دفاع مقدس و این بخش از تاریخ ما را ثبت کردند گرامی بداریم.

در ادامه مراسم برگزیدگان دوسالانه معرفی شدند و جوایز در دو بخش عکاسی مستند و نوآورانه به برگزیدگان اهدا شد.

در بخش مستند نعمت‌الله معینی امین(خراسان رضوی)، یونس کلاهدوز(تهران) و محمد مهدی موذن(تهران) برگزیده شدند و از جلال شمس آذران(آذربایجان شرقی)، ابراهیم صفریان برمی(تهران) و مختار حسین زاده(تهران) تقدیر شد.

در بخش عکاسی نوآورانه مهرداد عسگری طاری(تهران)، فهیمه فروغی(اصفهان) و مریم فریدونی از خراسان رضوی برگزیده شدند و از صمد قربان زاده(آذربایجان غربی)، سیده غزاله غضنفری(آذربایجان شرقی) و احمد مطلایی(تهران) تقدیر شد.

همچنین از خانواده زنده یاد محمود مشروطه از عکاسان پیشکسوت یزد و اکبر الفت عکاس پیشکسوت یزد تجلیل شد.

نمایشگاه دوازدهمین دوسالانه عکس ایران تا 23 اردیبهشت ماه در یزد ادامه دارد و نمایشگاه آثار این دوسالانه در تهران نیز از اول تا 14 تیرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 174155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز