همشهری آنلاین: فرمانده نیرو‌های آمریکایی در عراق اعلام کرد: در حال حاضر نیازی به افزایش نیرو‌های آمریکایی در عراق احساس نمی‌شود.

به نوشته ال موندو، ژنرال دیوید پتراوس افزود: پس از مشورت با معاونم به این نتیجه رسیدیم که نیازی به افزایش نیرو‌های آمریکایی در عراق احساس نمی‌شود.

پتراوس افزود: من در این گفتگو نظر ریموند اودیرنو را درباره گزارش‌هایی که در آن‌ها به نیاز آمریکا به افزایش 21 هزار و500 نیروی تازه اشاره شده بود پرسیدم و پس از این گفت وگو به این نتیجه رسیدیم که هنوز نیازی به افزایش نیرو‌ها احساس نمی‌شود. البته در صورت انجام ماموریت‌های جدید در عراق شاید در آینده درخواست افزایش نیرو‌های آمریکایی در عراق را مطرح کنیم. 

بی بی سی نیز گزارش داد:فرمانده جدید نیرو‌های آمریکایی در عراق اعلام کرد:اقدامات نظامی به تنهایی برای پایان دادن به درگیری‌های موجود در عراق کافی نسیتند.

ژنرال دیوید پتراوس که در اولین کنفرانس خبری خود پس از انتصاب به مقام فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در عراق سخن می‌گفت، افزود: بسیار مهم و ضروری است که گروه‌های ذینفع درباره عراق با یکدیگر گفت و گو کنند.

پتراوس با تأکید براین مساله که راه حل نظامی برای آنچه در عراق رخ می‌دهد وجود ندارد، گفت: عملیات نظامی برای بهبود وضعیت امنیتی در عراق لازم است اما برای فروخواباندن خشونت‌ها کفایت نمی‌کند.

او افزود:باید برخی از گروه‌هایی که تصور می‌کنند در عراق جدید جایی برای آنان لحاظ نشده  را در مذاکرات شرکت داد.

پتراوس با اشاره به طرح امنیتی جدید بغداد که نیرو‌های عراقی و آمریکایی در آن مشارکت دارند، گفت: با وجود آنکه(در مدتی که از اجرای این طرح می‌گذرد) علائم امیدوار کننده‌ای مشاهده شده، هنوز برای نتیجه گیری درباره موفقیت این طرح زود است. با این حال پتراوس اذعان داشت که حملات ادمه خواهد داشت.

کد خبر 17409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز