همشهری‌آنلاین: وزیر نفت با بیان اینکه دوسال پیش تولید گاز ایران 400 میلیون مترمکعب در روز بود،گفت: امروز 650میلیون مترمکعب تولید داریم و ظرف دوسال آینده این ظرفیت را به نهصد میلیون مترمکعب در روز خواهیم رساند.

ghasemi

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ رستم قاسمی در حاشیه پنجمین همایش بین‌المللی اوپک و پس از این دیدار سه جانبه درجمع خبرنگاران گفت: دراین دیدار در باره مباحث اجلاس بعدازظهر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هماهنگی شده و موضع مشترک داریم و بعدازظهر سقف تولید را در جلسه وزرای نفت عضو اوپک اعلام می‌کنیم.

وی درپاسخ به سوال یک خبرنگار درباره سطح تولید نفت ایران گفت: ایران دارد سطح قبل را تولید می کند، قبلا هم اعلام کردیم که تحریم هم فرصت است و هم تهدید.

وی افزود: ما از فرصت های تحریم استفاده کردیم و تا سال قبل، وارد کننده بنزین و نفت و گاز بودیم اما امروز صادرکننده این محصولات هستیم؛ این نتیجه تحریم است.

قاسمی تصریح کرد: درباره توسعه صنعت نفت قبلا شرکت های خارجی زیادی در ایران بودند و ایران نیز بخشی از درآمد خود راصرف واردات تجهیزات می کرد اما امروز هیچ شرکت خارجی وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران به صادرکننده تجهیزات نفتی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه تجهیزات را خودمان می سازیم و همه پیمانکاران ایرانی کار می کنند، گفت: حال با تحریم ها ، چه کسی بازار خود را از دست داده است؟

قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران راجع به اضافه تولید راضی بوده و از کاهش قیمت نگران نیست، افزود: با دوستانمان همفکری کردیم و در جلسه بعدازظهر در این باره تصمیم می گیریم و دربیانیه اوپک آن را اعلام می‌کنیم.

کد خبر 174080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز