همشهری آنلاین: دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران با حضور هنرمندان و مسئولان هنری پنجشنبه 25خرداد ماه در یزد آغاز می‌شود.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، افتتاحیه دوازدهمین دوسالانه عکس با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عکاسان پنجشنبه 25 خردادماه در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برگزار می‌شود.

رونمایی از کتاب دوسالانه و معرفی برگزیدگان دو بخش عکاسی مستند و نوآورانه از برنامه‌های گشایش دوازدهمین دوسالانه عکس ایران است.

در دو بخش مستند و نوآورانه 25 خردادماه در گنجینه فرهنگ و هنر یزد گشایش می‌یابد و نمایشگاه آثار دوسالانه از اول تیرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران در دو بخش عکاسی مستند و نوآورانه برگزار می‌شود و 130 عکس از 108 عکاس به نمایش در می‌آیند که 74 عکس در بخش مستند و 56 اثر در بخش نوآورانه است.

آثار دوازدهمین دوسالانه عکس ایران از 25 خرداد تا 23 تیرماه در گنجینه فرهنگ و هنر یزد و از اول تا 14 تیرماه در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته خواهند شد.

آثار دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران از میان 14 هزار و 713 عکس رسیده به دبیرخانه دوسالانه انتخاب شده است.

اسماعیل عباسی دبیر دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران درباره دوسالانه گفت: معمولا عکاسان در جامعه ما وقتی به سطحی از تجربه می‌رسند وارد رقابت نمی‌شوند اما غالب جامعه عکاسی که در مسابقات و نمایشگاههای رقابتی شرکت می‌کنند، آثارشان را به دوسالانه ارائه کرده‌اند.

عباسی ادامه داد: براساس تصمیم شوای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران ، دوسالانه به صورت رقابتی برگزار می‌شود اما به نظر من در آینده عکاسی باید به صورت غیر رقابتی برگزار شود تا عکاسان دیگر که فقط در رویدادهای غیررقابتی شرکت می‌کنند نیز آثارشان را در دوسالانه ارائه کنند.

دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و اداره کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان یزد برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 173966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز