چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نگاه مساعد افکار عمومی جهانی به باراک اوباما از سال 2009 که وی ریاست جمهوری آمریکا را به دست گرفت، "به میزان قابل توجهی" افت کرده است.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، بر اساس نظرسنجی که مرکز پژوهشی آمریکایی پیو روز چهارشنبه منتشر کرد، اعتماد به اوباما در افکار عمومی اروپایی از 86 درصد سال 2009 به 80 درصد درصد افت کرده و در ژاپن از 85 درصد به 74 درصد رسیده است. اینها دو منطقه‌ای است که رییس جمهور آمریکا بیش از هر کجای دیگر محبوب است.

با وجود نارضایتی‌ها در خصوص برخی سیاست‌های اوباما همچون مخالفت فزاینده با حمله پهپادها در پاکستان، یمن و دیگر مناطق، همچنان بخشی از افکار عمومی جهانی خواهان انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری آمریکا در چهار سال آینده هستند.

اکثریت در کشورهای فرانسه (92 درصد)، آلمان (89 درصد)، انگلیس (73 درصد)، اسپانیا (71 درصد)، ایتالیا (69 درصد)، جمهوری چک (67 درصد)، برزیل (72 درصد) و ژاپن (66 درصد) خواهان انتخاب مجدد وی به این سمت هستند.

اما این آمار قابل توجه در خارج از آمریکا مغایر با نتایج نظرسنجی است که وی در رقابت داخلی با میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان به دست آورده است.

بر اساس نظرسنجی که پایگاه اینترنتی realclearpolitics.com انجام داده، اوباما فقط می‌تواند مدعی 46.3 درصد آرا شود، در حالی که رامنی 44.6 درصد از آرا را کسب خواهد کرد.

کد خبر 173955
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز