گروه بورس: عضو هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از ورود 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس خبر داد.

محمدجواد شیخ در گفت‌وگو با همشهری، تاکید کرد: پس از ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس، سهام عدالت آزاد می‌شود و مردم می‌توانند اقدام به خرید و فروش سهام خود کنند. او اعلام کرد: مراحل نهایی ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرا بورس در حال طی شدن است و دو شرکت سرمایه‌گذاری استان کردستان و سیستان و بلوچستان به‌عنوان نخستین شرکت‌ها وارد فرا‌بورس خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌شود ارزش روز 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی چقدر باشد؟ گفت:با توجه به میزان دارایی‌های این شرکت‌ها که در حال حاضر 29 هزار میلیارد تومان است و با توجه به دوبرابر شدن میزان ارزش سهام موجود در سبد سهام عدالت، برآورد می‌شود مجموع کل ارزش سهام این شرکت‌ها بالغ بر 58 هزار میلیارد تومان باشد.

وی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر 29 هزار میلیارد تومان سهام عدالت به 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی اختصاص یافته و قیمت‌گذاری شده ، 10 هزار میلیارد تومان سهام دیگر نیز به‌صورت علی‌الحساب به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اختصاص یافته که هنوز قیمت‌گذاری نشده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده باید 45 هزار میلیارد تومان سهام به سبد سهام عدالت اختصاص یابد که با درنظر گرفتن 39 هزار میلیارد تومانی که تاکنون پرداخت شده مابقی آن باید ظرف روز‌های آینده به‌عنوان سهام عدالت به دهک‌های مختلف جامعه اختصاص یابد.

شیخ تاکید کرد: تاکنون به 41 میلیون نفر سهام عدالت پرداخت شده که این میزان باید به 45 میلیون نفر افزایش یابد. بر همین اساس سازمان خصوصی‌سازی‌ باید فهرست چهار میلیون نفر باقیمانده را شناسایی و اعلام کند تا زمینه پرداخت مابقی سهام به این افراد فراهم شود.

عضو هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی درادامه توضیح داد:پس از طی این مراحل و اختصاص سهام به ارزش 45 هزار میلیارد تومان به 45 میلیون نفر این 30 شرکت، سرمایه خود را افزایش خواهند داد و پس از آن وارد فرابورس خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان داد و ستد سهام عدالت پس از ورود این شرکت‌ها به فرا بورس مهیا می‌شود، گفت: بله، پس از اینکه سهام این شرکت‌ها در فرا‌بورس عرضه شد، سهم این شرکت‌ها آزاد می‌شود و دارندگان سهام عدالت می‌توانند سهام عدالتی را که در اختیار دارند خرید و فروش کنند.

کد خبر 173736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز