چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: 5 محکوم به اعدام بامداد روز چهارشنبه در زندان اوین به دار آویخته شدند. حکم اعدام این محکومان در حالی به اجرا درآمد که ششمین محکوم با گرفتن مهلت 6 ماهه از اولیاء دم به سلول خود بازگشت.

قاتل خسیس

نخستین محکوم که طناب دار را برگردن خود حس کرد مردی  بود که سه سال قبل راننده یک موسسه کرایه خودرو را به خاطر گرفتن 300 تومان کرایه بیشتر، به قتل رسانده بود.  این مرد که با پیدا شدن جسد خون آلود راننده خودرو در شهرک احمدیه تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بود، پس از دستگیری و اعتراف به جنایت به قصاص محکوم و به دار آویخته شد.

شوخی مرگبار

دومین محکوم به مرگ، قاتل دو برادر 14 و 16 ساله حوالی ورامین بود که به دنبال یک شوخی دست به قتل آنها زده بود. عامل جنایت که دوست قربانیان بود پس از آنکه این دو برادر به شوخی وی اعتراض کردند با میله آهنی به جان آنها افتاد و هر دو را از پشت‌بام به پایین پرت کرد.

او سپس برای آنکه کسی پی به ماجرا نبرد اجساد قربانیان را داخل چاهی در همان حوالی انداخت اما پلیس پس از کشف اجساد قربانیان او را دستگیر کرد. حکم قصاص این محکوم به اعدام با حضور اولیای دم برگزار شد.

جنایت در تاریکخانه

سومین اعدامی عامل جنایت تاریکخانه عکاسی بود که در آن مردی به طرز هولناکی از پای درآمده بود. این جنایت ظهر 13 شهریورماه سال 83 در طبقه دوم پاساژ طلافروشى در فلکه دوم فردیس کرج رخ داد. قاتل که پس از دستگیری انگیزه خود از این جنایت را اختلافات مالی عنوان کرده بود، صبح دیروز برای آخرین بار از اولیای دم تقاضای بخشش کرد اما التماس‌های او و تلاش قاضی اجرای احکام به جایی نرسید و او قصاص شد.

قتل در نمایشگاه

عاملان قتل مالک نمایشگاه خودرو  در خیابان 17 شهریور تهران، آخرین اعدامیان بامداد دیروز بودند. این دو مرد 37 و 25ساله که «سیامک» و «بابک» نام داشتند متهم بودند که در ساعات اولیه 12 اردیبهشت ماه سال جاری در زیرزمین نمایشگاه خودروی خیام، مالک 47 ساله‌ آن را به قتل رسانده‌اند. آنها که پس از جنایت دست به سرقت از نمایشگاه زده بودند پس از دستگیری و اعتراف به قتل در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شدند.

مهلتی برای یک قاتل

دیگر محکوم به اعدام که توانست از خانواده مقتول مهلت 6 ماهه بگیرد حسینعلی نام دارد که به اتهام قتل باجناقش به قصاص محکوم شده است. او با کمک اعضای کمیته صلح و سازش دادسرای جنایی تهران پای چوبه دار موفق شد از اولیای دم 6 ماه فرصت بگیرد.

کد خبر 17369

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز