همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس آیدین قشلاقی با عنوان «ورطه‌های آرام» عصر جمعه 19خرداد در گالری شکوه افتتاح شد.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه 19 قطعه عکس در ابعاد 100×70 رنگی و سیاه و سفید در معرض تماشا قرار گرفته است.

آیدین قشلاقی سه مجموعه عکس با نام های «ورطه‌های نبودَنت»، «ورطه‌های آرامیدَنت » و «ورطه‌های بی وَزنیت» در این نمایشگاه ارائه داده است.

«ورطه‌های نبودنت» شامل عکس‌هایی از پنجره است که با نگاه به آنها حس انتظار در مخاطب تداعی می‌شود.

«ورطه‌های آرامیدنت» بر اساس آرامشی است که دریا در وجودمان ایجاد و القا می‌کند و هنرمند در «ورطه‌های بی وزنیت» از وسعت کویر می‌گوید.

آیدین قشلاقی در مورد شباهت‌های این سه لوکیشین به هم می‌گوید: سکون و آرامشی که در هرسه فضای موجود در این عکس‌ها وجود دارد احساس خواب و رویا را در مخاطب تداعی می‌کند.

من سالهاست که بر اساس ایده اولیه خواب و رویا عکس می‌گیرم و سعی کردم در این مجموعه هم رد پایی از این احساس به چشم خورد.

شاید به نظر این سه مجموعه شامل لوکیشن‌هایی متفاوت از هم باشند اما هر سه یک حس را القا می‌کنند.

به گفته قشلاقی فضاهای موجود در این عکس‌ها باعث می‌شود تا مخاطب به راحتی از آنها گذر نکند و بیشتر به آنها نگاه کند و احساسی رویا گونه برایش رقم زده شود.

این هنرمند جوان تاکنون مجموعه‌های متفاوتی از عکس‌هایی با موضوع خواب و رویا، عکاسی تئاتر، عکس‌هایی از عاشورا، مجموعه فتو مونتاژ ویک مجموعه عکس همراه با ویدئو آرت کار کرده است.

معمولا در عکس‌ها زاویه نگاهی از روبرو به سوژه مورد نظر دارد البته بسته به فضای مورد نظر ممکن است زاویه دیدش تغییر یابد و لوکیشن را جا به جا کند.

او که تحصیلاتش را در زمینه گرافیک گذرانده، معتقد است برای بالا بردن کیفیت عکس‌ها و کنتراست‌های رنگی آن ها باید از نرم افزارهای کامپیوتری بخصوص فتوشاپ در بازده کاری بالاتر بهره گرفت.

به این منظور خودش از این تکنیک برای بالا بردن کیفیت عکس ها استفاده کرده است.

کاراکترهای زن و مرد در عکس‌هایش به ندرت به چشم می‌خورد و اگر هم در بعضی از عکس ها باشند حالت گذر دارند و به صورت واضح نیستند.

این هنرمند عکاس از متن و شعر در توصیف بهتر این سه مجموعه عکس کمک گرفته و آن ها را به صورت یادداشت و دل نوشته‌هایی بر روی دیوار گالری در کنار عکس‌ها آورده است، یکی از این متن‌ها که در کنار عکس‌های کویر قرار دارد با این مضمون است: زمان ما را در نوردیده است، زندگی یک تقلاست، ما موضوعیت اراده‌ایم و ماه پشت ابر می‌ماند، سبب بر ما چیره گشته است، ما ملاحظه شده‌ایم: گلدان از نرمی طاقچه بر زمین پست مستاصل گشت زیرا که ما سالها پیش این مسیر را بی اراده طی کرده بودیم.

آیدین قشلاقی متولد 1363 است. او لیسانس گرافیک دارد و تا کنون در نمایشگاه‌های متعددی در خانه هنرمندان و نگارخانه خارک شرکت داشته است.

نمایشگاه «ورطه‌های آرام» تا  24 خرداد 91 در گالری شکوه دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از این نمایشگاه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو،خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه شهید امیر نوری، شماره 19 دیدن کنند.

 

 

 

کد خبر 173410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز