مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوع جدیدی از شیشه فوق باریک انعطاف پذیر به نام 'ویلو' که می‌توان آن را دور دستگاه‌های الکترونیکی پیچید رونمایی شد

شیشه فوق باریک انعطاف پذیر

به گزارش ایرنا؛ این شیشه توسط شرکتی ساخته شده است که پیش از این، شیشه 'گوریلا' را ساخته بود. گوریلا برای صفحه نمایشگر بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی همراه استفاده می‌شود.

ویلو هفته گذشته در نمایشگاه نمایشگر اطلاعات در بوستون عرضه شد.

این شیشه علاوه بر استفاده در صفحه نمایشگر تلفن‌های هوشمند، می‌تواند برای نمایشگرهایی که مسطح نیستند نیز استفاده شود،‌ اما تا زمانی که چنین نمایشگرهایی به بازار عرضه شود، این شیشه می‌تواند برای ابزارهای الکترونیکی همراه که در حال نازک تر شدن هستند استفاده شود.

این نمونه اولیه به نازکی یک ورق کاغذ است و شرکت کورنینگ، سازنده آن، می‌گوید می‌تواند این شیشه را با نازکی 0/05 میلی متر نیز بسازد که بسیار نازک‌تر از صفحه نمایشگرهای کنونی با 0/2 و 0/5 میلی متر ضخامت است.

این شرکت در حال حاضر استفاده از این شیشه جدید را در ساخت صفحه نمایشگرهای نوین همراه فناوری لمسی برای برخی مشتریان آغاز کرده است.

کورینگ با استفاده از فرایند شیشه سازی خود موسوم به فیوژن، ماده مورد نیاز برای ساخت شیشه ویلو را تهیه کرده است.

در این شیوه مواد اولیه خاصی در دمای 500 درجه سانتیگراد ذوب می‌شوند، سپس یک ورقه پیوسته تولید می‌شود که در ساز و کاری مانند چاپ معمولی پهن می‌شود. این شیوه تولید برای تولید انبوه بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از روندهای معمولی تولید شیشه فوق باریک است.

بر اساس اعلام شرکت سازنده این شیشه، در آینده شیشه ویلو جایگزین شیشه‌های رایج گوریلا می‌شود که در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها کاربرد دارند.

نسل نخست شیشه‌های گوریلا که در سال 2007 عرضه شد، تاکنون در بیش از 575 محصول توسط 33 شرکت تولید کننده محصولات دارای صفحه نمایشگر استفاده شده است.

بیش از نیم میلیارد وسیله الکترونیکی در سراسر جهان از این شیشه نازک استفاده می‌کنند.

کد خبر 173371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز