جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: لوران بلان (Laurent Blanc) در سال 1956 در شهر اله از توابع شهرستان گار در ناحیه لانگدوک روسیون کشور فرانسه به دنیا آمد.

لوران بلان

وی زمانی که به عنوان بازیکن وارد زمین فوتبال می‌شد، در خط میانی توپ می‌زد و سابقه حضور در تیم‌های مشهور را دارد.

   تیم ملی فرانسه در یورو 2012more

بلان در سال 1981 به مدت 2 سال در تیم جوانان مونت‌پلیه بازی کرد و در سال 1983 به عنوان بازیکن حرفه‌ای با پیراهن تیم بزرگسالان این تیم وارد زمین می‌شد.

وی تا سال 1991 برای این تیم به میدان رفت و همان سال به سری آ ایتالیا رفت و برای تیم ناپل به میدان رفت.

لوران بلان سابقه حضور در تیم‌های مشهورتری چون؛ اوسر، بارسلونا، اینترناسیوناله و منچستر یونایتد را در کارنامه بازیگری خود دارد.

وی همچنین در بین سال‌های 1989 تا 2000 در تیم ملی فرانسه حضور داشت و در این مدت 97 بار با پیراهن ملی به میدان رفت و 16 گل به ثمر رساند.

لوران بلان

بلان پس از خداحافظی از فوتبال به مربیگری رو آورد و در مهم‌ترین تجربه دوران مربیگری خود قبل از رسیدن به سمت سرمربیگری تیم ملی فرانسه، به مدت 3 سال (2007 - 2010) سرمربی تیم باشگاه بوردو فرانسه بود.

لوران بلان، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه که با این تیم قهرمان جهان و قهرمان اروپا شده بود، پس از جنجال در تیم فرانسه و حذف فاجعه‌بار این تیم در جام جهانی ۲۰۱۰، جایگزین ریمون دومنش شد.

وی به خوبی توانست تیم به هم ریخته فرانسه را جمع کند. هر چند پس از پذیرفتن این سمت در دو بازی اول باخت، اما پس از آن با احتساب پیروزی فرانسه در مقابل آلمان در ماه فوریه 2011، تعداد بازی‌ها پی در پی بدون باخت خود را به عدد ۱۸ رساند.

بلان در مهم‌ترین تجربه مربیگری خود در تیم ملی فوتبال فرانسه در یورو 2012 شرکت داشت.

کد خبر 173301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز