همشهری آنلاین: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندار با اعلام اینکه تاکنون نزدیک به ۹۰ درصد واحدهای تولیدکننده مصنوعات طلا، کد شناسایی دریافت کرده‌اند، گفت: عرضه طلا بدون کد شناسایی از پایان شهریور ماه سال جایر ممنوع می‌شود.

طلا

  بهادر کاظمی با بیان این مطلب به ایلنا گفت: به دنبال ساماندهی واحدهای تولیدکننده طلا و جلوگیری از عرضه مصنوعات طلای غیر استاندارد، طرح شناسایی واحدهای تولیدکننده آغاز شد که به تبع این امر تاکنون ۹۰ درصد واحد‌ها، کد شناسایی دریافت کرده‌اند.

 وی افزود: این کد شناسایی با یک حرف لاتین و یک عدد مشخص قابل شناسایی است. به طور مثال کد شناسایی طلا در استان تهران شامل حرف T به اضافه یک عدد است که به تبع آن می‌توان فهمید که هر طلا ساخته کدام واحد است.

 کاظمی در این خصوص اعلام کرد: به دنبال اجرای طرح فوق پیش‌بینی می‌شود که تا ماه‌های آتی تمام واحدهای تولیدکننده دارای کد شناسایی شوند. به تبع آن از پایان شهریور ماه امسال، عرضه طلای بدون کد شناسایی در کشور ممنوع می‌شود.

 به گفته وی؛ با اجرای کامل این طرح، تمام مصنوعات خارجی در بازار قابل شناسایی خواهند بود. در این زمینه کنترل بازار و عرضه محصولات و مصنوعات طلا توسط این سازمان با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا ادامه دارد.

کد خبر 173207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز