دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مراسم تشییع پیکر اصغر الهی صبح دوشنبه، 15 خرداد برگزار شد.

elahi

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم تشییع پیکر این نویسنده و روان‌پزشک که از مقابل انستیتو روان‌پزشکی برگزار شد، جلیل مستشاری در سخنانی گفت: برخی از توان حیات خودشان می‌کاهند تا به بقیه حیات دهند؛ این کاری است که بشر باید انجام دهد و کار یک نفر نیست؛ در حالی که افرادی به ندرت پیدا می‌شوند که این‌گونه باشند و این دست افراد باید مورد تقدیس قرار بگیرند. اصغر الهی این‌گونه بود و بخشی از سال‌های عمر خود را صرف این کار کرد.

more  نویسنده رمان سالمرگی درگذشت

همچنین جزایری، از دوستان الهی، درباره او گفت: اصغر از همان روزهای آغازین دانشجویی در اعتراضات فعال بود و چون بیمار بود، هر بار که ما با هم محاکمه می‌شدیم، حکم زندان او تعلیق می‌شد.

او در ادامه تأکید کرد: الهی سال‌های طولانی را برای خدمت به انسانیت صرف کرد.

جزایری درباره خاطرات مشترک خود با اصغر الهی گفت: ما روزهای تلخ و شیرین فراوانی داشتیم. در جلسات دکتر شریعتی در مشهد شرکت می‌کردیم. الهی دوست مهربان و عزیزی بود که او را از دست دادیم. او مرد بزرگواری بود که همه زندگی‌اش را برای پیش‌برد عقاید انسانی‌اش صرف کرد.

غلامحسین صدری افشار نیز در این مراسم، شخصیت اصغر الهی را شخصیتی چندبعدی توصیف کرد و گفت: الهی شخصیتی چندبعدی داشت که علاوه بر تخصص روان‌پزشکی، رمان‌نویس، شاعر و روزنامه‌نگار بود و در آغاز انقلاب همراه با دکتر عشایری و محیط، مجله روان‌شناسی «بازتاب» را منتشر می‌کرد. او فعال اجتماعی بود و در فکر بهروزی و پیشرفت مردم بود.

وی الهی را تلاشگر خواند و گفت: الهی تا آخرین روزهای عمرش می‌نوشت و در روزهای اخر که شخصا نمی‌توانست مطالبی را بنویسد، چیزهایی را می‌گفت و همسرش آن‌ها را می‌نوشت.

همچنین احمد محیط و محمدرضا طاهری، از دوستان اصغر الهی، در این مراسم به بیان سخنانی درباره این نویسنده و روان‌پزشک فقید پرداختند.

در مراسم تشییع پیکر اصغر الهی، چهره‌های علمی و همچنین ادبی همچون محمدرضا شفیعی کدکنی، محمد خلیلی، محمود معتقدی و اسدالله امرایی حضور داشتند.

در این مراسم، روزبه الهی ـ فرزند اصغر الهی ـ از به خاک‌سپاری پدرش در قطعه‌ی 5 بهشت سکینه‌ی کرج خبر داد.

مراسم ختم اصغر الهی هم قرار است فردا (سه‌شنبه، 16 خرداد) ساعت 14 تا 16:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شود.

کد خبر 172909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز