همشهری آنلاین: مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام موافقت از محدود بودن رسم‌الخط بودن قرآن به دو خط، افزود: محدود بودن رسم‌الخط قرآن به دو خط می‌تواند سبب سهولت در فراگیری قرائت قرآن میان اقشار مختلف جامعه شود.

قرآن

داریوش رضوانی، مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به قانون محدود بودن رسم‌الخط قرآن به دو خط، اظهار کرد: درباره قانون محدود بودن رسم‌الخط قرآن به دو خط باید بگذاریم تا سازمان دارالقرآن و مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآن کشور تصمیماتی اتخاذ کنند، اما هر قانونی می‌تواند نظرات موافق و مخالفی داشته باشد؛ بنابراین باید مصلحت وضع موجود را بررسی کرد و بر مبنای آن تدابیری اندیشید.

وی افزود: اگر رسم‌الخط قرآن به گونه‌ای اعمال شود که تنها دو نمونه از آن وجود داشته باشد و مردم تکلیف‌شان را بدانند، معقول‌تر است.

مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زمانی که تعداد رسم‌الخط‌ها با سلایق مختلف بیشتر باشد، بازخوانی آن برای اقشار مختلف مردم سخت خواهد بود؛ بنابراین محدود شدن رسم‌الخط قرآن به دو خط، انسجامی به رسم‌الخط‌ها خواهد داد.

وی یادآور شد: محدود شدن رسم‌الخط قرآن به دو خط، نگارش، قرائت و تلاوت آن را انسجام می‌دهد و به مرور ذائقه‌ها به سوی این دو رسم‌الخط سوق خواهد یافت.

رضوانی اظهار کرد: هدف از محدود بودن رسم‌الخط قرآن این است که مخاطبان از سردرگمی نجات یابند و رسم‌الخط یکسانی میان اقشار مختلف جامعه برقرار باشد. همچنین با این اقدام فراگیری قرآن هم به سهولت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به متضرر شدن آن دسته از ناشران که با خطاط‌های دیگر قرارداد بسته‌اند، گفت: شاید برخی از ناشران قراردادهای میلیونی با خطاطان دیگر منعقد کرده‌اند، اما اگر اجرای قانون محدود بودن رسم‌الخط قرآن به دو خط الزامی شود، قطعاً این فرجه را به ناشران خواهند داد که آثارشان منتشر شود و دیگر قراردادی به غیر از دو رسم‌الخط تصویب شده با خطاط دیگری منعقد نکنند.

کد خبر 172855
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز