شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحلیل لثه‌ها و یا از دست دادن مینای دندان سبب بروز حساسیت دندانی می‌شود

دندان سالم

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا فیروزه گفت: حساسیت دندان می‌تواند به صورت ناراحتی دندان به طور دائم، یا درد پس از خوردن غذای سرد ،نوشیدن مایعات سرد یا تنفس هوای سرد نمایان شود.

وی ادامه داد: لثه‌ها ریشه‌های دندان را می‌پوشانند و درجلوگیری از نفوذ تحریک کننده‌ها به منافذ عاج دندان کمک می‌کنند و لثه‌ها مانند یک پوشش محافظ ریشه‌های دندان را می‌پوشانند که با تحلیل لثه‌ها ،ریشه‌های دندان‌ها بدون محافظ می‌شوند .

فیروزه اضافه کرد: هنگامی که لثه‌ها بر اثر مسواک زدن محکم یا استفاده از مسواکی نامناسب تحلیل می‌روند ممکن است عاج دندان نمایان شود.

این دندان پزشک خاطر نشان کرد: سرما، گرما یا شیرینی می‌تواند سبب تحریک عاج دندان و متعاقب آن تحریک عصب‌هایی شود که ایجاد حساسیت، ناراحتی ودرد می‌کنند.

وی با اشاره به رعایت بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری از حساسیت دندان گفت: رعایت بهداشت دهان و دندان از بروز حساسیت دندان جلوگیری می‌کند که با 2 بار مسواک زدن درروز به مدت 2 دقیقه و همچنین استفاده از مسواک‌های با کیفیت و دارای الیاف نرم امکان پذیر است.

فیروزه توصیه کرد:از فشار دادن محکم مسواک بر روی دندان خودداری شود. مسواک‌های برقی دارای سیستم‌های حساس به فشار هستند که درصورت وارد شدن فشار زیاد، مسواک زدن را متوقف می‌کنند.

جراح دندان پزشک خاطر نشان کرد :خوردن شیرینی غذاهای اسیدی یا نوشیدنی‌ها و همچنین عدم رعایت بهداشت، موجب پوسیدگی ریشه دندان میشود.

کد خبر 172775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز