همشهری آنلاین: رئیس مرکز سلامت محیط و کار سازمان بهداشت گفت: هر کارفرمایی باید وسایل حفاظت فردی را برای پرسنل خود فراهم کند در همین راستا ادارات موظف هستند «ماسک» در اختیار کارمندانشان بگذارند.

آلودگی ماسک

به گزارش ایسنا، دکتر کاظم ندافی افزود: افرادی که نمی‌توانند در خانه بمانند از ماسک‌های پی 1 و پی 2 استفاده کنند.

 وی با بیان آنکه بیماری‌های قلبی برای استفاده از ماسک از پزشک خود اجازه بگیرند، خاطر نشان کرد: اعمال کنترل بر ریزگردها به دلیل خارج بودن منشا آن از کشور سال‌های زیادی طول می‌کشد و ما باید برای حفظ سلامت مردم به آنها توصیه‌هایی کنیم که مشکل زیادی برایشان ایجاد نشود.

 رئیس مرکز سلامت محیط و کار سازمان بهداشت با بیان آنکه در برخی از شهرهای کشور حضور ریزگردها به 120 روز می‌رسد، افزود: سازمان بهداشت برای کاهش بیماری‌ها تنها می‌تواند توصیه‌هایی را در اختیار مردم قرار داده و اقدامات درمانی را افزایش دهد.

 وی خاطر نشان کرد: سازمان بهداشت از داده‌های 40 ایستگاه سنجش هوای شهرداری استفاده می‌کند. الان دو ایستگاه تخصصی سنجش اندازه‌گیری معیارهای آلودگی هوا نیز در تهران مستقر شده که اطلاعات پایش هوا را در اختیار مسئولان قرار می‌دهد.

 ندافی اشاره به اینکه در هر پیک آلودگی، تعداد مراجعان به اورژانس زیاد می‌شود، تاکید کرد: اینجا و در حال حاضر بحث اصلی چه باید کرد است. در این شرایط کسانی که می‌توانند، در خانه‌ها بمانند، از خانه خارج نشده و از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنند.

 به گفته وی، ریزگردها بار میکروبی دارد، البته میکروب‌هایی که در طبیعت وجود دارند، برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما برای بیماران خاص مشکلاتی ایجاد می‌کند.

کد خبر 172707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز