چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه ا جتماعی ـ مینا شهنی: گروهی از معلولان به آنچه کوتاهی سازمان بهزیستی در پرداخت هزینه ایاب و ذهاب نامیدند، اعتراض کردند و نمایندگان این گروه برای حل مشکل به سازمان بهزیستی کشور رفتند تا با مسئولان در این‌باره به بررسی ماجرا بپردازند.

براساس گفته‌های این گروه از معلولان هزینه ایاب و ذهاب به کارتشان واریز نشده و از این‌رو رفت‌وآمد آنان در شهر با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. ‌آنها با اعتراض به روش کار سازمان بهزیستی خواستار بررسی هر چه سریع‌تر این مشکل از سوی مسئولان سازمان بهزیستی شدند.

یحیی ‌سخنگویی، معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در این‌باره گفت: معترضان، گروهی از معلولان استان تهران هستند که برای بررسی بیشتر این مشکل به سازمان بهزیستی دعوت شده‌اند تا با برگزاری یک جلسه میان مسئولین بهزیستی استان تهران و ریاست سازمان بهزیستی کشور این مسئله به بحث گذاشته شده و بررسی شود. او افزود: تا جایی که من اطلاع دارم هزینه حمل‌ونقل معلولان استان تهران تا امروز(10 خرداد) به حساب آنها واریز شده‌است اما برگزاری جلسه قطعا ابعاد این قضیه را روشن خواهد کرد.

سخنگویی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه ایاب و ذهاب معلولان از وظایف سازمان بهزیستی نیست توضیح داد: سازمان بهزیستی وظیفه ندارد که این هزینه‌ را پرداخت کند؛ در واقع می‌بایست امکانات حمل‌ونقل عمومی به شکلی طراحی و اجرا شود که معلولان بتوانند ‌از اتوبوس، تاکسی، مترو و حتی آژانس استفاده کنند اما با توجه به شرایط فعلی کشور سازوکاری ترتیب داده شده تا بهزیستی با پرداخت هزینه به معلولانی که مشکل حمل‌ونقل دارند بخشی از مشکلات آنها را حل کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی توضیح داد: پیش از این هزینه حمل‌ونقل به حساب شرکت‌های حمل‌ونقل معلولان واریز می‌شد که گروهی از معلولان نسبت به این روش اعتراض کردند، بنابراین سازمان بهزیستی الگوی پرداخت هزینه حمل‌ونقل به معلولان را تغییر داد. در پی این تغییر، هزینه‌ مستقیما به حساب معلولان واریز می‌شد تا برای حمل‌ونقلشان از آن استفاده کنند.

کد خبر 172632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز