چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم کوک رئیس جدید شرکت اپل در مصاحبه‌ای اعلام کرده میراث استیو جابز همیشه در DNA شرکت اپل باقی خواهد ماند.

کوک و جابز

مدیر شرکت اپل،‌در مصاحبه‌ای مستقیم در کنفرانس D که در کالیفرنیا برگزار شد،‌با سوالی مواجه شد که پس از آغاز به کارش به عنوان مدیر شرکت اپل،‌بارها و بارها از او پرسیده شده است: تکیه بر جایگاه "جابز" زدن چه حسی دارد؟

کوک در پاسخ به این پرسش گفت" استیو یک نابغه و یک آینده‌نگر بود،‌ و من هرگز اینطور وانمود نکردم که نقش من در اپل جایگزین کردن او است. استیو یک نسخه اصلی بود،‌ من هرگز سنگینی تلاش برای "مانند استیو بودن" را در خودم احساس نکرده‌ام. هدف من در زندگی این نیست،‌ من همینی‌ام که هستم. من بر روی کار خودم متمرکز هستم،‌بر روی تبدیل شدن به یک مدیر عالی برای شرکت اپل.

سپس از او پرسیده شد پس از رفتن جابز،‌چه کسی انجام امور محصولات را به دست گرفته و تصمیم می‌گیرد چه محصولی در دسترس مردم قرار بگیرد؟ کوک در پاسخ گفت: میراث استیو در استخدام بهترین افراد همیشه در DNA شرکت اپل باقی خواهد ماند. من تمامی تمرکزم را بر روی اینکه چه کسی چه کاری انجام می‌دهد نمی‌گذارم،‌افراد کلیدی زیادی در این شرکت هستند،‌همیشه افراد کلیدی زیادی در این شرکت بوده‌اند.

کوک و جابز

از کوک پرسیده شد که در زندگی از چه کسی الگوبرداری می‌کرده است؟ و وی در پاسخ به دو عکس از "رابرت کندی" و مارتین لوترکینگ در دفتر کارش اشاره کرده و سپس از "باب آیگر" و دستاوردهای وی در شرکت دیسنی یاد کرد.

کوک همچنین در در پاسخ به این پرسش که آیا هدفش تبدیل کردن اپل به یک شرکت تریلیون دلاری است گفت شرکتهایی که هدفشان درآمد و یا قیمت سهام است دچار سردرگمی می‌شوند،‌باید بر روی چیزهای متمرکز شد که نتیجه آنها درآمدزایی بالا است،‌برای ما،‌این اهداف تولید محصولات عالی است از این رو تمامی انرژی ما بر روی این موضوع متمرکز شده است نه نتایج آن.

تیم کوک که در سال 1998 به شرکت اپل پیوسته است درباره تماسهای مکرر شرکت اپل برای استخدام او زمانی که وی قائم‌مقام شرکت "کامپک" بود صحبت کرد. وی گفت استیو یک شرکت جستجو را استخدام کرده بود تا برایش کسی را بیابند که عملیاتهای این شرکت را مدیریت کند. این شرکت چندین بار با من تماس گرفت و من به آنها پاسخ رد دادم،‌ اما آنها به تماس گرفتن با من ادامه دادند. پس از آن کوک با مقامات شرکت اپل ملاقات کرده و پس از گفتگویی پنج دقیقه‌ای به اپل پیوست. کوک می‌گوید خودم از تصمیمی که گرفته بودم شگفت زده شدم زیرا این تصمیم،‌آن چیزی نبود که تصورش را می‌کردم.

کد خبر 172564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز