همشهری آنلاین: ما دشمن سوریه و مردم آن نیستیم و دولت این کشور را نیز به اصلاحات و گوش دادن به خواسته‌های مردمش ترغیب کرده‌ایم؛ در عین حال ما خواهان برقراری امنیت در سوریه هستیم.

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت:‌ با شاخص‌های مکتب امام(ره)، من امروز به امنیت در کشورمان نمره خوبی می‌دهم. مرزهای ما امن است و همه فعالیت‌های مختلف به خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر حسن فیروزآبادی، صبح امروز در حاشیه همایش امنیت پایدار در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات ایران با 1+5 گفت: مساله مذاکرات در این زمینه به دکتر جلیلی سپرده شده است و در این زمینه با ایشان صحبت کنید.

وی همچنین درباره عملکرد مجلس هشتم اظهار کرد: ما از مجلس هشتم راضی هستیم. نگاه مجلس‌ هشتم به امنیت ملی و مسائل مختلف کشور خوب بوده است و از مجلس نهم نیز انتظار می‌رود که با مردم ارتباط خوبی برقرار و مسائل و مشکلات مردم را حل کند و همچنین نمایندگان در این زمینه قوانین خوبی تصویب کنند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه، درباره تعامل قوا و برخی اختلافات بین مجلس و دولت گفت: بنده سرباز و بسیجی نظام هستم و معتقدم سران قوا باید به فرامین حضرت آقا گوش دهند و برای اینکه تعامل‌ها بهتر شود، از کشاندن اختلافات به رسانه‌ها پرهیز کنند و در جلسات خود ضمن حل اختلافات خود به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

فیروزآبادی درباره اتهامات غرب علیه ایران در زمینه دخالت ایران در سوریه نیز اظهار کرد: غرب با ما دشمن است و به دنبال بهانه‌ای علیه ما می‌گردد. ما در مسائل سوریه دخالت نمی‌کنیم اما در عین حال از سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با اسرائیل حمایت می‌کنیم، چراکه یکی از اصول ما مساله فلسطین است. صهیونیست‌های خونخوار با حمایت آمریکا و اروپا، فلسطین را غصب کردند و هر روز آنجا جنایت می‌کنند و بر ما واجب است از جبهه مقاومت علیه اسراییل حمایت کنیم.

وی ادامه داد: سوریه تنها کشوری است که در طی دهه‌های قبل در برابر صهیونیست‌ها ایستاده و مقاومت کرده است و بر همین اساس هم ما از آن حمایت می‌کنیم اما در کار این کشور دخالت نمی‌کنیم. ما دشمن سوریه و مردم آن نیستیم و دولت این کشور را نیز به اصلاحات و گوش دادن به خواسته‌های مردمش ترغیب کرده‌ایم؛ در عین حال ما خواهان برقراری امنیت در سوریه هستیم.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: جنایتکاران مدعی حقوق بشر، مردم منطقه و در کشورهای مختلف را می‌کشند و در سوریه هم همان‌ها هستند که دخالت می‌کنند، از اسراییلی‌ها سلاح می‌گیرند و به دست مزدوران استکبار مردم سوریه را قتل‌عام می‌کنند.

کد خبر 172436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز