سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: با مصرف برخی نوشیدنی‌های مفید، می‌توان از بروز حملات قلبی که قاتل شماره یک بسیاری از افراد است، پیشگیری کرد.

آب انار

نوشیدن آب و عصاره برخی میوه‌ها برای سلامت قلب مفید است.

انجمن قلب آمریکا می‌گوید،‌ مصرف 4 وعده میوه و سبزی‌جات در روز، ‌سلامت قلب را تا حدود زیادی تضمین می‌کند. متاسفانه در بسیاری از کشورها این توصیه‌ها را جدی نگرفته و شاهد پیامدهای ناگوار آن‌ها نیز هستند.

مصرف آب میوه‌های سالم،‌ کمک خوبی برای دفع مواد خطرناک موجود در برخی غذاها است. نوشیدن آب برخی از میوه و سبزی‌جات راه خوبی برای جذب سریع آنزیم‌های مفید، ‌آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی و نیز هضم سریع غذاها محسوب می‌شود.

برای آبگیری، میوه و سبزی‌جاتی را انتخاب کنید که برای قلب مفیدند. انجمن قلب آمریکا می‌گوید: میوه و سبزی‌جات زرد، نارنجی، سفید و قرمز محافظان خوبی برای قلب هستند.

طی تحقیقی که در دانشگاه ناپل ایتالیا انجام شد، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار از رسوب چربی بر دیواره رگ‌ها پیشگیری می‌کند.

آب انار

همچنین مصرف زغال اخته برای سلامت قلب موثر است.

آب انگور قرمز از میزان کلسترول کاسته و موجب کاهش خطر لخته شدن خون و نیز پیشگیری از رسیدن آسیب به رگ‌های خونی و تنظیم فشار خون می‌شود.

آب میوه را سریع بنوشید. نوشیدن سریع آب میوه پس از آبگیری، از فرآیند اکسیداسیون و از دست رفتن مواد مغذی اساسی، پیشگیری می‌کند. چنانچه امکان مصرف سریع آن پس از آبگیری وجود ندارد، بهتر است آب میوه را در ظرفی دربسته در یخچال نگه داشته و در زمانی کمتر از یک روز به مصرف رسانید.

http://www.ehow.com

کد خبر 172386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز