همشهری آنلاین: آمریکا در کشور سوریه به دنبال تحقق خواسته اقلیت بر اکثریت است که دمکراسی به شمار نمی رود و عین دیکتاتوری است .

سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارها در سوریه را مهندسی شده بیان کرد و گفت: در سوریه به محض اینکه شاهد تحرکات آقای کوفی عنان برای رسیدن به نقاط مشترک هستیم، انفجارهایی روی می دهد که این امر، نشانگر مهندسی شده بودن آنها است .

به گزارش همشهری آنلاین،'رامین مهمانپرست 'افزود : بعضی از کشورها به هیچ وجه امنیت و ثبات در کشور سوریه را به نفع خود نمی دانند؛ بنابراین تلاش می کنند به اشکال مختلف، بی ثباتی و نا امنی در این کشور حاکم شود .

وی ریشه تمامی این تحرکات را در ضعف رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت: با ضعیف شدن مواضع رژیم صهیونیستی شاهد فتنه انگیزی هایی در منطقه هستیم .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه طرح کوفی عنان از ابتدا با تایید و حمایت جمهوری اسلامی ایران روبرو شد،تصریح کرد: در صورتی که طرح شش ماده ای کوفی عنان دنبال شود، می توان فضای مناسبی را برای سوریه متصور بود.

وی ادامه داد: از آنجا که اجرای این طرح می تواند به ثبات ختم شود، مورد نظر برخی جریانات سیاسی و کشورها نیست و این جریانات سیاسی در تلاش هستند تا با اتفاقات و انفجارهایی که صورت می گیرد، فضا را ملتهب کنند .

مهمانپرست افزود: از آنجا که بیداری اسلامی، تمام سنگرهای ابرقدرت ها در منطقه را از بین برد، بعد از شکست پروژه به آشوب کشیدن ایران و الجزایر، این کشورها تمام توان خود را در سوریه متمرکز کردند.

وی در تشریح وضعیت پیش آمده در سوریه گفت : ابرقدرت ها با احساس ضعیف شدن رژیم صهیونیستی، به دنبال راه فراری برای این رژیم از وضعیت پیش آمده بودند .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: آمریکا در کشور سوریه به دنبال تحقق خواسته اقلیت بر اکثریت است که دمکراسی به شمار نمی رود و عین دیکتاتوری است .

وی بیان خواسته ها از راههای غیر مسالمت آمیز را منجر به ایجاد زخم عمیق در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: در حالی که در سوریه، بیش از دو هزار نیروی پلیس توسط آشوبگران کشته شده اند، در بحرین این مردم هستند که کشته می شوند و دولتی ها آسیبی ندیده اند، اما درعین حال همچنان آمریکا و متحدانش از آشوب های سوریه حمایت می کنند،که معنادار است .

مهمانپرست گفت: کشور مصر در دوره 'حسنی مبارک ' و 'انور سادات ' شاهد دفاع تمام قد آنها از رژیم صهیونیستی بود، اما اکنون و بعد از موج بیداری اسلامی، مردم شعار اخراج رژیم صهیونیستی از این کشور را سر می دهند .

وی با بیان اینکه در یمن و بحرین نیز اگر اجازه دهند و فتنه ای صورت نگیرد، ظرفیت های زیادی برای تغییر وضعیت کنونی وجود دارد، گفت: بسیاری از حاکمان کشورهای منطقه به جای تکیه به مردم خود، به قدرت های بزرگ غربی تکیه کرده اند.

کد خبر 172385
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز