دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه «بیرون ـ درون» با آثاری از علی قائمی و شیرین قندچی روز جمعه ـ 12 خردادماه ـ در گالری «اعتماد» افتتاح می‌شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایسنا، قندچی در یادداشتی بر این مجموعه نوشته است: «از مدت‌ها پیش در این فکر بودم که اگر آثار نقاشی من و علی قائمی به عنوان دو نقاش در کنار هم و یا در ترکیب با هم قرار بگیرید، به چه شکلی ظاهر خواهند شد؟ دو فضای متفاوت و مجزا از لحاظ فرم و محتوا و در عین حال مشترک در نکاتی پنهان، برای بیننده‌ای از بیرون، نه برای من که از این اشتراک آگاه نبودم».

قندچی گفته است: « به طرز اتفاقی و بدون در نظر گرفتن تمی مشترک برای این نمایشگاه، این بار در کنار هم قرارگرفتیم و این اتفاق باعث شد که این بار به بازنگری آثارمان در کنار هم بپردازیم.

نکته‌ای که از آگاه نبودم این بود: نوعی نگاه مشترک به فضای پیرامونمان که آدم‌ها را متعلق به همین فضا می‌کند یا فضاهایی که به همین انسان‌ها تعلق دارند، یا در واقع هم‌جنس بودن آدم‌ها و فضاها...».

او با اشاره به انتخاب عنوان نمایشگاه یادآور شد: «با کشف این نکته، عنوان این نمایشگاه به این صورت شکل گرفت: بیرون-درون.

فضاهای بیرونی که ابتدا توجه بیننده را به خود معطوف می‌کند و کنجکاوری که باعث می‌شود تا نگاهی به درون این ساختمان‌های خلوت و سنگین بیاندازد تا با صورت‌ها مواجه شود و در این جاست که به سکوت سنگین صورت‌ها و سایه‌هایشان پی‌می‌برند.

گردشی از درون به بیرون یا از بیرون به دورن؛ اتفاقی که هر روز در زندگی روزمره‌مان تجربه می‌کنیم. گاه به نگاه درونیات مهمان می‌پردازیم و گاه از آن خارج می‌شویم تا از وقایع بیرونی زندگی‌مان سردربیاوریم و این داستان ادامه دارد...».

این نمایشگاه روز جمعه از ساعت 15 تا 20 افتتاح می‌شود و نمایش آن تا 23 خرداد ماه ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند روزانه به غیر از دوشنبه‌ها به نشانی نیاوران،سه راه یاسر،صادقی قمی، دوراهی بوکان(سمت راست)،پلاک 4 از این مجموعه دیدن کنند.

 

کد خبر 172240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز