یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود توده جدید گرد و خاک به کشور خبر داد.

ریزگرد

به گزارش ایسنا، مهندس عبدارضا امیدوار شهری افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که گرد و خاک رقیق روز یکشنبه 7 خرداد در استانهای کردستان، زنجان، قزوین و جنوب آذربایجان‌های غربی و شرقی سبب کاهش دید افقی شود. این شرایط با افزایش سرعت وزش باد در استانهای فوق بتدریج از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به این که پیش‌بینی می‌شود که تا روز سه‌شنبه گرد و خاک رقیق در استانهای ایلام، خوزستان، بوشهر و جنوب کرمانشاه کم و بیش ادامه داشته باشد، تاکید کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری شرایط برای ایجاد یک توده گرد و خاک در روی عراق فراهم است لذا پیش‌بینی می‌شود که از عصر چهارشنبه 10 خرداد تا روز جمعه 12 خرداد ابتدا در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و سپس آذربایجان‌های غربی و شرقی، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر و نیز در استانهای قزوین، البرز، تهران، قم،‌ مرکزی و اصفهان گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: تا روز دوشنبه در استانهای اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال آذربایجان غربی و شرقی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ساعات بعد از ظهر در برخی مناطق شمال غرب و شمال شرق رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برخی مناطق غرب کشور باد و گرد و خاک خواهند داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: بر این اساس در روز دوشنبه آسمان تهران صاف گاهی وزش باد در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 21 و 31 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت صاف گاهش وزش باد در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 22 و 32 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 172184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز