همشهری آنلاین: مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی در روزهای آینده و افزایش تقاضای سفر به نقاط مختلف کشور به شهروندان توصیه کرد بدون انجام معاینه فنی به سفر تابستانی نروند.

به گزارش همشهری آنلاین، سید علی رضوی با اعلام این خبر افزود: مراکز مکانیزه معاینه فنی مطمئن ترین و به صرفه ترین مکان برای تشخیص عیوب خودروها و تامین کننده ایمنی سفر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون مراکز معاینه فنی خلوت است ولی در روزهای آینده شلوغ خواهد شد از شهروندان خواست برای سفرهای تابستانی از هم اکنون به فکر مراجعه به مراکز معاینه فنی باشند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه اظهار داشت: با هدف آمادگی هرچه بیشتر مراکز معاینه در آستانه سفرهای تابستانی، از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری و در قالب طرح "معاینه فنی، آرامش خانواده" از حدود دو هزار نفر شهروندان در خصوص نوع و چگونگی خدمات ارائه شده نظرسنجی به عمل آمد و پس از دریافت نظرات و تحلیل آنها، سرویس‌های باد نیترژن، شستشوی انژکتور، تعویض روغن، میزان فرمان و برخی خدمات سریع و مورد نیاز که بیش از 95 درصد از شهروندان تقاضا کرده بودند به خدمات موجود در مراکز معاینه فنی تهران اضافه شد.

سید علی رضوی با بیان این نکته که بیش از 60 درصد از عیوب خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی تهران مربوط به نقص سیستم ترمز، کمک فنر و یا هم راستایی چرخ‌ها و همچنین صاف بودن لاستیک‌ها و ایراد در چراغ ها می‌شوند، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده همین چند مورد اخیر عامل بسیاری از تصادفات هولناک و دلخراش است که با استفاده از تجهیزات مستقر در مراکز معاینه فنی به راحتی قابل تشخیص بوده و در صورت رفع آن ها می توان از اینگونه حوادث پیشگیری به عمل آورد.

براساس این گزارش، پیش بینی می‌شود همزمان با افزایش حجم سفر در روزهای آینده، اعمال قانون نیز به طور جدی در دستور کار پلیس قرار گرفته و از تردد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی جلوگیری شود بنابراین بهتر است شهروندان به منظور پیشگیری از اعمال قانون و صرفه هزینه و وقت زیاد و احتمالا رها کردن سفر از نیمه راه و مهمتر از همه تامین سلامت و آرامش خانواده خود، قبل از سفر از ایمنی خودرو خود مطمئن شوند.

کد خبر 172171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز