همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اخلال در روند اجرای اصل 44، نوعی فساد اقتصادی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی نیازی، در جمع مدیران در شورای اداری استان ایلام و در آیین معرفی مدیرکل بازرسی این استان، با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله توسعه کشور در افق 1404 گفت: سند چشم‌انداز توسعه کشور، بدون اجرای اصل 44 قانون اساسی، قابل تحقق نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بر ضرورت اجرای اصل 44 قانون اساسی و قانونی کردن سیاست‌های آن تأکید کرد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا این سیاست‌ها که منشور انقلاب اقتصادی است، اجرا شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نیازی به آسیب‌شناسی و موانع اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه برخی که این سیاست‌ها را باور ندارند با مانع تراشی در تحقق اصل 44 قانون اساسی اخلال ایجاد می‌کنند.

وی به انگیزه برخی افراد در بدنه دولت در مخالفت با اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: برخی اجرای این اصل را باور ندارند و برخی دیگر نیز با اجرای اصل 44 قانون اساسی، منافع‌شان به خطر می‌افتد و به همین جهت در اجرای آن مانع‌تراشی می‌کنند.

وی تصریح کرد: به نظر ما، اخلال در اجرای اصل 44 قانون اساسی، نوعی فساد اقتصادی‌است و همان‌گونه که رئیس جمهور نیز اعلام کرده است باید با موانع بر سر اجرای این اصل برخورد شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور مصمم است با شناسایی نقاط آسیب، با موانع موجود بر سر راه اجرای اصل 44 قانون اساسی برخورد قانونی کند و زمینه را برای اجرای این اصل مهم فراهم نماید.

حجت‌الاسلام و المسلمین نیازی در بخش دیگری از سخنان خود، حاکمیت قانون و اجرای عدالت را لازمه توسعه دانست و افزود: توسعه و اجرای عدالت بدون حاکمیت قانون و اجرای عدالت امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان به بهانه اشکال در قانون، از اجرای آن سرباز زد و یا تخلف کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، کنترل و نظارت را بخش مهم فرآیند مدیریت برشمرد و خاطرنشان کرد: در سیاست‌های خود به دنبال اصلاح‌گری و آسیب‌شناسی هستیم و خود را در کنار مدیران و کمک کار مدیریت کشور می‌دانیم.

سازمان بازرسی کل کشور براساس اصل 174 قانون اساسی وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور در دستگاه‌های اداری کشور را برعهده دارد. 

کد خبر 17181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز