مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس به تأخیر افتادن پروازها و لغو اولین پرواز به دنبال نقص یکی از موتورها، نخستین پرواز خصوصی به ایستگاه بین‌المللی فضایی روز سه شنبه 2 خرداد انجام شد

اولین پرواز خصوصی به ایستگاه فضایی با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، موشک فالکون 9 شرکت فضایی اسپیس ایکس روز دوشنبه با موفقیت، کپسول فضایی دراگون را از کیپ کاناورال به سوی ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب کرد.

این پرتاب تاریخی به سمت ایستگاه بین‌المللی فضایی در ساعت 9:44 صبح به وقت گرینویچ انجام شد و کپسولی با 430 گرم وزن را به عنوان آذوقه به ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب کرد.

ناسا و چهار شرکت دیگر در اسپیس ایکس سرمایه گذاری کردند تا این کپسول در مراحل اول محموله‌هایی را به ایستگاه فضایی ارسال و پس از آن فضانوردان را به ایستگاه منتقل کند چرا که شاتل‌های فضایی ناسا تابستان گذشته بازنشست شدند.

ابتدا قرار بود که این پرواز روز شنبه انجام شود اما در آخرین شمارش‌های معکوس یکی از رایانه ها خاموش شد و به جای بلند شدن، موشک در میان دودهای موتور بر سکوی پرتاب باقی ماند.

کپسول دراگون 430 کیلو محموله غیر ضروری را پس از انجام مانورهای آزمایشی به ایستگاه بین المللی فضای منتقل می‌کند تا در صورت موفقیت آمیز بودن این مأموریت‌ها این شرکت بتواند نخستین گام را در عرصه انجام سفرهای تجاری غیر دولتی برداشته باشد.

 

کد خبر 171652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز