همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی بعد از دیدن پیست‌ها و مجموعه‌های اتومبیل رانی پرند و سرزمین ایرانیان از امکانات این رشته در ایران و استاندارد پیست‌ها اظهار شگفتی کرد .

 جان تات، نماینده سازمان ملل در کاهش تصادفات جاده­ای جهانی که با شعار ایمن­ سازی جاده‌ه­ا به کشورمان سفر کرده بود دیروز از پیست بین المللی کارتینگ پرند ، پیست "جان تات" کارتینگ و مجموعه اتومبیل‌رانی شهرک نمونه گردشگری سرزمین ایرانیان بازدید کرد.

"جان تات" که در سفر یک روزه خود به کشورمان پس از حضور در چند جلسه رسمی، شاهد برگزاری مسابقه کارتینگ در پیست بین المللی پرند بود ضمن اظهار شگفتی از پروژه­‌های اتومبیل­‌رانی در حال ساخت در شهرک نمونه گردشگری سرزمین ایرانیان و پیست بین المللی کارتینگ شهر جدید پرند گفت: من قبل از این سفر در جریان ساخت پیست­‌های کارتینگ و اتومبیل­ رانی با استانداردهای جهانی در کشور ایران نبودم و بسیار شگفت زده شدم وقتی جمعیت تماشاچیان و جوانانی که برای انجام مسابقه به پیست بین المللی پرند آمده بودند را دیدم.

رئیس فدراسیون جهانی اتومبیل­‌رانی با اشاره به ویژگی­‌های استاندارد پیست بین المللی پرند گفت: این پیست از شرایط استاندارد و لازم برای برگزاری مسابقه‌های بین المللی برخوردار است و فدراسیون جهانی تلاش می کند تا در آینده رقابت‌هایی را در ایران برگزار کند.

به مناسبت اولین حضور   "جان تات" در ایران مسابقه­ کارتینگی به نام او  در پیست بین المللی کارتینگ پرند برگذار شد .

رئیس فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی بعد از این رقابت گفت: ایران جوان­ های مستعدی دارد که آینده بسیار روشنی در مسابقه‌های اتومبیل­‌رانی جهان خواهند داشت.

او پس از بازدید یک ساعته از مجموعه اتومبیل­‌رانی "سرزمین ایرانیان" که در شهرک نمونه گردشگری بین­‌المللی در شهرستان زرندیه و در خط مرزی استان تهران و استان مرکزی در حال احداث است این پروژه را پروژه­‌ای قابل احترام نامید و اظهار امیدواری کرد با اشتیاق و تلاشی که در میان مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی و مسئولان کشور ایران برای توسعه این رشته ورزشی دیده است به زودی برای افتتاح این مجموعه اتومبیل­‌رانی به ایران بیاید.

جان تات همچنین با اشاره به ساختمان مدرن پیست کارتینگ بین المللی پرند گفت: هرچند اطلاعاتی در خصوص طراحی این ساختمان ندارم اما دیدن این ساختمان مدرن و پیست استاندارد آن برای من شگفت آور بود.

 

کد خبر 171549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز