همشهری‌آنلاین: دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) خبر کاندیداتوری سید حسن خمینی درانتخابات یازدهم ریاست جمهوری را تکذیب کرد و گفت: بنده از طرف سید حسن خمینی کاندیداتوری وی در انتخابات را تکذیب می‌کنم و این مسئله ناشی از شایعاتی است که در برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها مطرح شده است.

سیدحسن خمینی

به گزارش همشهری آنلاین؛ «محمد علی انصاری» دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) امروز دوشنبه در نشستی خبری در پاسخ به این سئوال که چرا اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) با مقام معظم رهبری دیدار نمی‌کنند، افزود: ما قانونی نوشته یا نانوشته‌ای مبنی بر دیدار اعضای ستاد با مقام معظم رهبری نداریم اما همواره از این دیدار استقبال کرده و می‌کنیم.

وی گفت: بنده هر ساله خواستار دیدار اعضای ستاد با مقام معظم رهبری هستم اما دو سالی است که این دیدارها انجام نشده است.

 انصاری در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او پرسید آیا کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری صحت دارد یا نه اظهار داشت: جایگاه ریاست جمهوری در نظام اسلامی از جایگاه بسیاربالایی برخوردار است چرا که رئیس جمهور بعد از مقام معظم رهبری به عنوان شخص دوم کشور شناخته می‌‍شود و این جایگاه والای ریاست جمهوری را نشان می‌دهد.

وی با طرح این سئوال که آیا خانواده امام و یادگاران ایشان مخصوصا سید حسن خمینی داعیه ورود به مسئله انتخابات و کاندیدا شدن در انتخابات را دارند یا نه افزود: من به این موضوع اشاره می‌کنم و امیدوارم موضع گیری من برای همگان به صورت شفاف روشن شود.

مهم‎ترین محورهای نشست خبری انصاری به این شرح است:

  • بنده از طرف سید حسن خمینی کاندیداتوری وی در انتخابات را تکذیب می‌کنم و این مسئله ناشی از شایعاتی است که در برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها مطرح شده است.
  • در دیداری که سید حسن خمینی با احمدی نژاد داشت به هیچ وجه موضوع کاندیداتوری یادگارامام در انتخابات مطرح نشد.
  • بیت گرامی حضرت امام به ویژه سید حسن خمینی مدافع مردم هستند و به این جایگاهی که در آن قرا گرفته‌اند افتخار می‌کنند.
  • از اینکه اعضای بیت امام مدافع و سخنگوی مردم هستند بسیار ارزش دارد تا اینکه در موضع حاکمیت و مسئولیت اجرایی قرار گیرند.
  • در انتخابات خبرگان نیز عده ای ازکاندیداتوری سید حسن خمینی خبر داده بودند همچنین در انتخابات مجلس مدعی شده بودند که وی هم کاندیدای انتخابات می شود و می‌خواهد لیست جداگانه ارائه دهد.
  • در حال حاضر نیز موضوع کاندیداتوری سید حسن خمینی را درانتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده‌اند و هر گاه به مناسبات ملی نزدیک می‌شویم این شایعات بیان می‌شود.
  • یکی از انگیزه‌هایی که درباره این شایعات مطرح می‌شود فضای آزادی است که در کشور ما وجود دارد. فضای کشور برای تحلیل آزاد است و طیف‌های مختلف اعم از راست و چپ (اصولگرا و اصلاح طلب) ممکن است گمانه زنی‌های خود را در محافل داخلی مطرح کنند و بدون هماهنگی با سید حسن خمینی نام وی را به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری اعلام کنند.
  • من به فعالان سیاسی توصیه می‌کنم که راجع به تحلیل‌هایی که اعلام می‌کنند حتما با بیت امام هماهنگ باشند و بدون هماهنگی مواضعی را درباره اعضای بیت امام اتخاذ نکنند.
  • این تحلیل‌ها به خاطر آن مطرح می‌شود که پس از آن تخریب‌های خود را علیه خانواده امام آغاز کنند.
  • جایگاه قوا محترم است اما خانواده امام هیچ گاه به این مناصب فکر نمی‌کنند. مگر انتصاب به بیت امام از جایگاه کمتری برخوردار است که بخواهند به مناصب دیگر بیندیشند.
  • سید حسن خمینی تحصیلات بالای علمی و حوزوی را طی کرده و حقیقتا در این حوزه‌ها سرآمد است اما به هیچ وجه دنبال منافع شخصی خود نبوده و نیست.
  • در مورد اینکه چرا برخی از اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نکرده‌اند و این انتخابات را تحریم کرده‌اند، باید گفت که پرونده انتخابات مجلس نهم بسته شده است و ما باید به رقابت انتخابات ریاست جمهوری بیندیشیم ضمن آنکه بنده این سئوال شما را به هیچ وجه قبول ندارم.
  • بنده از نظر تفکر سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان هستم. بخش عظیمی از جریان اصلاحات زیر چتر ولایت و نظام اسلامی قرار گرفته است از این رو در انتخابات مجلس شرکت کرده‌اند. اما شاید شرکت آنان در این دوره از انتخابات نسبت به انتخابات گذشته پررنگ نبود.
کد خبر 171442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز