چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری بین الملل- سعید اکبری: علی کریمی دوشنبه شب برگشت آلمان. پیش از این با بایرن در ژاپن بسر می‌برد.

قبل از بازگشت این تیم، شاگردان ماگات یک بازی دوستانه در شرق آسیا برگزار کردند. دیداری که با شکست یاران کریمی همراه بود.

بایرن یک بر صفر به «اوراوا» باخت، تیمی که با گل دقیقه 90 «اوکانو» بازی را برد. علی کریمی نیمه دوم به زمین رفت. جای دمیکلیس را گرفت. حتی حرکات تکنیکی او هم، مانع شکست بایرن نشد. تنها آماری که برای کریمی ثبت شد، دریافت یک کارت زرد بود. فیلیکس ماگات سرمربی باواریا بعد از بازی، زمانی که مقابل انبوه خبرنگاران ژاپنی قرار گرفت، گفت: «پیروزی حق اوراوا بود. نیمه دوم ضعیف کار کردیم. قدرت خط حمله‌مان کاهش یافت...»

اما بایرن امروز فرصتی برای اشتباه ندارد. آنها در لیگا پوکال، مقابل شالکه قرار خواهند گرفت. دیداری که می‌تواند هر یک از دو تیم را به فینال مسابقات برساند. کریمی شانس چندانی برای حضور در ترکیب بایرن ندارد. مصدومیت، هنوز دست از سرش بر نداشته. همچنان به فیزیوتراپی و آب درمانی مشغول است. صبح‌ها، به‌جای تمرین به وضعیت پای مصدومش می‌رسد.

پزشکان بایرن امیدوارند تا پیش از شروع بوندس‌لیگا، کریمی را آماده کنند. او برای حضور در ترکیب باواریا، کار سختی دارد. درخشش شوان اشتایگر، بازگشت سباستین دایلسر و آمادگی دوسانتوس، محدودیت بیشتری برای علی به وجود آورده. هر چند رفتن بالاک جای یک مهره را در خط‌هافبک باز کرده، اما رقابت شدیدی در این خط وجود دارد. علی کریمی تلاش می‌کند با درخشش در تمرینات بایرن، گزینه اصلی جانشینی بالاک باشد اما مصدومیت فعلا مانع این‌کار شده. او برای رسیدن به این هدف به ساق‌های کاملا سالم نیاز دارد.

کریمی جانشین بالاک

این روزها مهم‌ترین سوال درباره بایرن این است؛ «با رفتن میشائیل بالاک چه کسی جای خالی او را در خط‌هافبک این تیم پر می‌کند؟ «حتی نشریه کیکر هم نتوانسته در پاسخ به این سوال، جواب درستی پیدا کند. به نوشته کیکر، بایرن در یک چهارراه گیر کرده.

چهارراهی که به کریمی، دوسانتوس، اشتایگر و دایسلر ختم می‌شود. هر چند تنها یک هفته و چند روز به شروع رقابت‌های بوندس‌لیگا باقی‌مانده، اما کسی نمی‌داند در نهایت کدامیک جای بالاک را می‌گیرند. حتی ماگات سرمربی بایرن هم به نتیجه روشنی دست نیافته: «ما برای این پست 4 بازیکن در نظر داریم. «مطمئنا بازیکنی که آماده‌تر باشد و از فرصت‌ها به‌درستی استفاده کند جای بالاک را می‌گیرد.»

این موضوع به قدری مهم است که حتی نشریه معتبر کیکر تیتر جدیدترین شماره خود را به آن اختصاص داده، «چه کسی جای بالاک را می‌گیرد؟»

آیا بازیکن مورد نظر می‌تواند علی کریمی باشد؟ برای روشن شدن موضوع، تنها گذشت زمان کافی است. هر چند کیکر احتمال داده شانس اشتایگر برای جانشینی بالاک بیشتر است اما شماره 8 بایرن انگیزه‌های خود را از دست نخواهد داد.

کد خبر 1713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز