یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: 1500 مربی ترجمه و مفاهیم قرآن به همت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور طی سه هفته در تهران سطح‌بندی شدند.

قرآن

مرتضی خدمتکار، رئیس اداره آموزش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن اعلام این خبر گفت: مرحله سوم و پایانی همایش بازآموزی مربیان ترجمه و مفاهیم قرآن و مربیان تدبر در قرآن از چهارشنبه، 27 اردیبهشت‌ماه، تا 29 اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد.

وی ادامه داد: این همایش طی سه هفته در اردیبهشت ماه، تدارک دیده شده بود که در هر هفته از روز چهارشنبه تا جمعه تعدادی از مربیان نمونه قرآن از سراسر کشور دعوت شدند و در این دوره شرکت کردند. این دوره از 13 اردیبهشت آغاز شد که در آن نزدیک به یک هزار و 500 مربی قرآن کریم آموزش‌های لازم را سپری کردند.

وی توضیح داد: در دو مرحله قبلی مربیان ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، طی دو هفته با شیوه جدید تدریس آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن آشنا شدند. در این مرحله نیز مربیان تدبر در قرآن کریم با مباحث جدید این دوره تا روز جمعه، 29 اردیبهشت ماه، آشنا شدند.

رئیس اداره آموزش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور عنوان کرد: در دوره سوم و پایانی این دوره نزدیک به 300 نفر از مربیان از هفت موسسه بیت‌الاحزان استهبان فارس، جامعه بیت‌الزهراء آران و بیدگل، فدک اهواز، مهد قرآن امیر‌المومنین(ع) ابرکوه، جامعه زینب تهران، منهاج النور اندیمشک، ام ‌ابیها جیرفت و موسسه تدبر در قرآن قم، شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره کارشنان قرآن و عترت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای آشنایی با دوره‌های جدید آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن به‌عنوان مهمان ویژه حضور پیدا کردند.

این حافظ قرآن کریم اشاره کرد: در پایان هر دوره در روز جمعه به مدت یک ساعت از شرکت کنندگان آزمون گرفته شد تا تمامی حضار در این دوره از مربیان ترجمه و مفاهیم و مربیان تدبر در قرآن سطح‌بندی شدند.

خدمتکار توضیح داد: در سال 90 به همت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و موسسه تدبر در قرآن دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم در کشور برگزار شد و نزدیک به هزار نفر آموزش دیدند که افراد برتر آن‌ها در این دوره حضور پیدا کردند.

وی اظهار کرد: جزوه جدید ترجمه و مفاهیم قرآن در تابستان منتشر می‌شود و قبل از چاپ از نظرات و پیشنهادات تکمیلی شرکت کنندگان در این دوره نیز استفاده می‌شود. بعد از سطح‌بندی مربیان این دوره گزینش علمی آن‌ها صورت می‌گیرد تا برای شرکت در دوره‌های تکمیلی انتخاب شوند.

کد خبر 171187
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز