همشهری‌آنلاین: معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این‌که 100 درصد استانداردهای خودروی وانت پیکان مورد تایید است، از آغاز شماره‌گذاری این خودرو ظرف حداکثر یک هفته آینده خبر داد.

وانت پیکان

کیانوش پورمجیب در پاسخ به این سوال که مشکل وانت پیکان چیست که پلیس از شماره‌گذاری آن خودداری کرده است؟ اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت تائیدیه‌های شماره‌گذاری وانت پیکان را صادر کرده‌اند.

وی با بیان این‌که رفتار پلیس در زمینه شماره‌گذاری این خودر مورد اعتراض ماست، خاطرنشان کرد: طبیعتا نیروی انتظامی نیز باید شماره‌گذاری این خودرو را آغاز کرده و روند فعلی قابل ادامه نیست.

معاون کیفیت ایران خودرو ادامه داد: ‌از نظر استانداردی تمام ویژگی‌های وانت پیکان مورد تایید سازمانهای ذیربط بوده و هیچ ایراد استانداردی نمی‌توان به آن وارد کرد، بنابراین قطعا ظرف یک هفته آینده باید شماره‌گذاری وانت پیکان آغاز شود.

پومجیب در پاسخ به این‌که آیا وانت پیکان باز هم ارتقا خواهد یافت؟ خاطرنشان کرد:

ارتقای فعلی برای تولید وانت پیکان بسیار مهم بوده و تا پایان سال جاری برای ادامه تولید این محصول کفایت می‌کند. وانت پیکان در حال حاضر می‌تواند استاندارد آلایندگی یورو 4 را نیز پاس کند که طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده به این استاندارد ارتقا خواهد یافت.

more  جدول تصمیمات چندگانه برای شماره‌گذاری وانت پیکان 

به گزارش ایسنا، پیش از این دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرده بود که از ابتدای امسال شماره‌گذاری خودرو وانت پیکان علی‌رغم ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پلیس مبنی بر استاندارد ‌بودن این خودرو، متوقف شده است.

البته داستان وانت پیکان به اواسط سال گذشته باز می‌گردد که در آن زمان سازمان ملی استاندارد در ابلاغیه‌ای به پلیس خواستار توقف شماره‌گذاری وانت پیکان به دلیل پاس نکردن برخی از استانداردهای خودرویی شود. به دنبال آن با اقدام ایران خودرو در راستای محقق کردن استانداردهای باقی مانده، هیات دولت موافقت خود را با ادامه شماره‌گذاری این خودرو تا پایان سال 1390 اعلام کرد و شماره‌گذاری این خودرو از ابتدای سال 1391 به پاس کردن استانداردهای خودرویی باقی مانده و تائید سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص منوط شد.

به گفته دبیر انجمن خودروسازان، اواخر سال گذشته سازمان ملی استاندارد ایران‌ تمام استانداردهای این خودرو را تائید کرده و ابلاغیه شماره‌گذاری آن نیز اواخر اسفند ‌ماه از سوی معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به پلیس ابلاغ شده بود.

کد خبر 170968
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز