جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

مدیر اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس با بیان اینکه بورس منافع سهامداران خرد را رعایت می‌کند، بر تعامل بانک مرکزی درباره انحلال و ادغام بانک‌ها تاکید کرد.

امیر حمزه مالمیردر گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: بانک مرکزی نباید یکطرفه تصمیم‌گیری کند و باید تعامل با سازمان بورس را مدنظر قرار دهد زیرا همانطور که بانک مرکزی به‌دنبال رعایت منافع سپرده‌گذاران است، سازمان بورس نیز دنبال منافع سرمایه‌گذاران به‌خصوص سهامداران خرد است.

او درباره ادغام بانک تات توضیح داد: نظر سازمان بورس این است که اگر قرار است ادغامی صورت گیرد باید منافع سهامداران خرد در آن رعایت شود. بانک تات باید مشخص کند که برنامه آن برای ادغام چیست و با کدام شرکت‌ها و شخصیت‌های حقوقی می‌خواهد ادغام شود و ارزیابی آنها به چه شکلی صورت‌گرفته است و در نهایت آن شخصیت حقوقی که قرار است منحل شود و همچنین شخصیت حقوقی دیگری که می‌خواهد ایجاد شود، به چه صورتی فعال خواهد شد، در هر صورت سهامداران عمده بانک تات باید مجوز لازم را از سازمان بورس اخذ کنند تا بتوانند این کار را انجام دهند. او درباره زمان عرضه سهام بانک خاورمیانه گفت:

در تاسیس این بانک سعی شده از همان ابتدا مجوزهای لازم از بانک مرکزی اخذ شود تا بانک خاورمیانه با مشکلاتی که بانک‌های جدید با آن روبه‌رو بودند، مواجه نشود. به‌عنوان مثال در بحث پولشویی و منشا پول باید از ابتدا این موضوع مدنظر قرار گیرد تا بعد از اینکه این بانک مجوز فعالیت گرفت با مشکل مواجه نشود. او درباره سرنوشت بانک آرین گفت: متأسفانه حقوق سهامداران این بانک هنوز پرداخت نشده است. سازمان بورس در حال پیگیری پرداخت حقوق سهامداران این بانک است.

کد خبر 170916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز