همشهری آنلاین: عضو ائتلاف مخالفان بحرینی برای تغییر با تاکید بر اینکه عربستان برای ادغام امارات پس از بحرین تلاش می‌کند، گفت: الحاق بحرین پیش از نشست اخیر ریاض صورت گرفته و این نشست فقط برای سنجش واکنش افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر توافقنامه ادغام بوده است.

عربستان - بحرین

فارس نوشت: قاسم هاشمی عضو ائتلاف مخالفان بحرینی برای تغییر و رئیس هیات بین المللی بحرین گفت: مفاد توافقنامه‌ای که میان بحرین و عربستان برای ادغام صورت گرفته، در همه وزارتخانه‌های اساسی مانند وزارت دفاع و وزارت کشور و امنیت ملی اجرایی شده است.

وی افزود: عربستان پس از بحرین برای ادغام امارات در خود، از طریق همین توافقنامه تلاش‌های گسترده‌ای را در پیش گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: هدف نشست ریاض، توافقنامه ادغام بحرین به عربستان نبوده است زیرا این مساله از قبل یکسره شده بود. هدف اصلی این کنفرانس سنجش واکنش افکار عمومی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در قبال مسایل مطرح شده در کنفرانس است که کشورهای دیگر به آن کشانده خواهند شد تا زیر سقف عربستان قرار گیرند.

این عضو ائتلاف مخالفان بحرین که با شبکه خبری العالم گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، برای سرپوش گذاشتن بر توافقنامه اداره بحرین توسط عربستان بوده است که در دهم ماه مارس (20 اسفند 1390) امضا شد.

وی در ادامه گفت: در روز 21 الی 25 ماه جاری میلادی سازمان ملل نشستی برای بررسی پرونده حقوق بشر بحرین برگزار خواهد کرد، فعالان حقوق بشر در این نشست سخنان و اظهاراتی در زمینه نقض حقوق بشر توسط رژیم بحرین ایراد خواهند کرد که نمونه بارز این نقض‌ها، بازداشت نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است.

هاشمی درباره مخالفت جمعیت‌های سیاسی با اصل گفت وگو با جمعیت‌های مخالف گفت: این جمعیت‌ها وابسته به طرف‌های رسمی حکومت‌های منطقه هستند.

کد خبر 170872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز