پرسپولیس با پیروزی 3 بر یک در زمین الشباب امارات در بازی آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا توانست به یک‌هشتم نهایی این مسابقات صعود کند.

سپاهان هم که پیش از این صعودش را قطعی کرده بود، در بازی آخر الاهلی عربستان را شکست داد تا سرگروه شود و در بازی تک‌حذفی مرحله بعد، میزبان باشد.پرسپولیس در شرایطی به میدان رفت که بازی دیگر گروه دیرتر شروع می‌شد و برای اطمینان از صعود باید تیم میزبان را شکست می‌داد. الشباب با وجود اینکه تیمی حذف شده بود، شروع بهتری داشت و روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. پرسپولیس پیش از پایان نیمه اول توانست با ضربه سر ایمون زائد بازی را به تساوی بکشاند و در نیمه دوم هم با ضربه ایستگاهی دیدنی پولادی و گل دقایق پایانی بادامکی به پیروزی برسد. این پیروزی اما برای سرگروهی کافی نبود، چرا که در بازی دیگر گروه الهلال عربستان موفق شد الغرافه قطر را 2 بر یک شکست دهد و با 12 امتیاز در صدر گروه D بایستد.

پرسپولیس با 11 امتیاز دوم شد و در مرحله یک‌هشتم نهایی باید در جده با الاتحاد، صدرنشین گروه B بازی کند. این بازی چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و به همین دلیل اردوی پرسپولیس قرار است در روزهای آینده در دبی پیگیری شود. پرسپولیس قرار است دوشنبه به جده پرواز کند و تمرینات تیم در روزهای باقیمانده به درخواست دنیزلی در باشگاه ایرانیان پیگیری خواهد شد.

الاتحاد که از گروهش با اقتدار صعود کرده در خانه، حریف بسیار سرسختی است. با وجود این دنیزلی پس از بازی مدعی شد که تیمش می‌تواند قهرمان آسیا شود. پرسپولیس با 14 گل زده یکی از بهترین خطوط حمله را در مسابقات در اختیار دارد و ایمون زائد با 5 گل زده یکی از بهترین گلزنان مسابقات است. در سوی دیگر الاتحاد تا پیش از بازی دیشب با العربی قطر تنها 2‌گل خورده داشت که نشان می‌دهد این تیم خط دفاع مستحکمی دارد.

پرسپولیس برنامه‌‌اش برای تقویت تیم پیش از شروع لیگ دوازدهم را شروع کرده است. ظاهرا باشگاه با محمد قاضی، محسن بنگر، شهاب گردان و حسین ماهینی به توافق رسیده است. رضا حقیقی، هافبک دفاعی فجر سپاسی دیگر گزینه مورد نظر سرخ‌هاست که مذاکره 2 باشگاه هنوز ادامه دارد.

رویانیان دیروز درباره برنامه‌های این باشگاه گفت: «دنیزلی در پرسپولیس می‌ماند اما یک کمیته فنی هم داریم که رئیس‌اش علی پروین است. با پروین، کمیته فنی و دنیزلی می‌نشینیم و ضعف‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم چرا که فصل جدید باید فصل محکم‌تری برای ما باشد.» مدیرعامل پرسپولیس درخصوص ادامه حضور کریمی اضافه کرد:«‌کریمی پرسپولیسی است و می‌ماند.»

سپاهان، سرگروه و میزبان

سپاهان هم سه‌شنبه شب با پیروزی 2 بر یک مقابل الاهلی عربستان که با گل‌های جواهر سوکای و محسن بنگر به دست آمد، توانست در دقایق پایانی سرگروه شود و در بازی یک‌هشتم نهایی میزبان خواهد بود. برونو سزار که با 4 گل زده بهترین گلزن سپاهان در این مسابقات است، در این بازی در گلزنی ناکام بود و گل برتری این تیم در دقیقه 86 به دست آمد. به همین دلیل کرانچار در پایان بازی از عملکرد خط حمله‌‌اش راضی نبود و گفت:

«خیلی خوشحالم که پیروز شدیم و ثابت کردیم بهترین تیم این گروه هستیم، ولی از عملکرد بازیکنان خط حمله راضی نیستم و آنها شانس‌های زیادی را از دست دادند. وقتی که با این مشکل مواجه شدیم، تنها راهی که می‌توانست ما را به گل برساند استفاده از ارسال‌های بلند و ضربه سر بازیکنان بلندقامت ما بود که خوشبختانه محسن بنگر این خواسته را محقق کرد.»

کرانچار همچنین مخالفتش را با حضور سید جلال حسینی در اردوی تیم ملی ابراز کرد. کادر فنی تیم ملی خواسته که بازیکنان ملی‌پوش تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از امروز به اردو بپیوندند. با وجود این، کرانچار حاضر نیست پیش از بازی سه‌شنبه تیمش در یک هشتم نهایی از سید جلال حسینی چشم‌پوشی کند و گفت: «این بازیکن تا بعد از پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با سپاهان خواهد بود و به او پیش از این زمان اجازه حضور در تمرینات تیم ملی را نخواهیم داد.» 

کد خبر 170811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز