همشهری‌آنلاین: پروفسور کاظم معتمدنژاد در آیین گرامیداشت مقام علمی دکتر مهدی محسنیان‌راد با انتقاد از جدی نگرفتن فعالیت‌های آموزشی و پ‍ژوهشی در کشور، از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خواست زمینه انتشار کتاب «انتقاد در مطبوعات ایران» را فراهم کند. وی گفت:

وی گفت: این کتاب در سه جلد و حاوی تحقیقات دکتر محسنیان‌راد درباره مطبوعات ایران است که می‌تواند مبنای کارهای پژوهشی بزرگی قرار گیرد. هفتمین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک 25 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزارشد.

بزرگداشت دکتر مهدی محسنیان‌راد نویسنده و مترجم بیش از 12 کتاب در حوزه ارتباطات و روابط‌ عمومی، بخشی از این همایش بود که با حضور محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از استادان برجسته این رشته برگزار شد.

پروفسور معتمدنژاد در ابتدای این مراسم با تجلیل از زحمات بی‌شائبه دکتر محسنیان‌راد گفت: ایشان در طی این مدت به اندازه 20 نفر در این حوزه کار کرده‌اند و بیش از 40 سال است که در عرصه پژوهش و آموزش این رشته فعال بود‌ند و به نظر من این تجلیل باید 30 سال پیش‌ از این انجام می‌شد.

وی ادامه داد: دکتر محسنیان‌راد از سال 1350 تاکنون در عرصه آموزش و پژوهش علم ارتباطات در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی فعال بوده و کارهای علمی ارزنده‌ای را ارایه کرده است.

معتمدنژاد

پروفسور معتمدنژاد افزود: در سال‌های اخیر تألیفات و ترجمه‌های علمی ایشان مانند ارتباط‌شناسی، ایران در چهار کهکشان ارتباطی و ریشه‌های فرهنگی ارتباطات در اختیار محققان قرار گرفته است.

پدر علم ارتباطات ایران با بیان این‌که باید امکانات بیشتری را در اختیار ایشان قرار داد، اضافه کرد: اگر امکانات لازم در دسترس ایشان بود می‌توانست یک پژوهشکده تحقیقاتی را در منطقه اداره کند. در سال 1370 ایشان می‌خواست مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ای را دایر کند اما به دلیل شرایط نامناسب، این اتفاق نیفتاد.

وی تأکید کرد: به دلیل عدم حمایت از کارهای تحقیقاتی هنوز هم منتظریم تا ببینیم در این عرصه چه اتفاقی می‌افتد، افرادی مانند دکتر محسنیان‌راد در جامعه منزوی هستند و من درخواست می‌کنم که مسوولان دولتی توجه بیشتری به پیشرفت علوم ارتباطات و روابط‌ عمومی داشته باشند چرا که در غیر این صورت اسم ارتباطات از بین می‌رود.

این استاد ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حمایت‌های نهادهای مختلف می‌تواند به ساماندهی و انجام تحقیقات پژوهشی و آموزشی در این عرصه کمک کند.

وی ادامه داد:‌ چرا ما در سطح جامعه، روزنامه‌نگار حرفه‌ای نداریم، چرا محقق در سطح جهانی ارایه نکردیم؟ ما مانند دکتر محسنیان‌راد، دکتر تهرانیان و دکتر کمالی‌پور را داریم اما این افراد اگر بتوانند دوره‌های آموزشی پیشرفته را برپا کنند و زمینه کارهای تحقیقاتی داشته باشند می‌توانیم به جای 5 نفر، 50 نفر را پرورش دهیم.

پروفسور معتمدنژاد همچنین در ادامه از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد که در این جلسه حاضر بود خواست تا زمینه انتشار کتاب انتقاد در مطبوعات ایران را فراهم کند و افزود: این کتاب در سه جلد و حاوی تحقیقات دکتر محسنیان‌راد درباره مطبوعات ایران است که می‌تواند مبنای کارهای پژوهشی بزرگی شود و امیدواریم زمینه چاپ این کتاب فراهم شود.

more  به بهانه مطبوعات ایرانی 

وی ادامه داد: ایشان اهل ابتکار، مدارا و همکاری است، خستگی‌ناپذیر است و می‌توان به‌راحتی با او کار کرد. محسنیان‌راد از جمله کسانی است که از ابتدا در کنار ما بوده و ایشان را باید ستون اصلی علم ارتباطات در ایران دانست.

این استاد ارتباطات در پایان ضمن تبریک به خانواده دکتر محسنیان‌راد نیز گفت: همسر ایشان از همکلاسی دوره تحصیلات استاد در دانشکده علوم ارتباطات بودند و پسران و دخترشان هم در حوزه علم در حال تحصیل در مدارج بالای علم هستند. خانواده ایشان خانواده دانایی است و باید تلاش شود تا زمینه‌ انجام کارهای علمی ایشان فراهم شود.

 moreابراز مسرت پدر علوم ارتباطات ایران از بزرگداشت علمی دکتر مهدی محسنیان‌راد

در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک پروفسور کاظم معتمدنژاد، پروفسور یحیی کمالی پور، پروفسور حسام الدین بیان، دکتر محمد جعفر محمدزاده، دکتر محمد سلطانی فر، دکتر سعید رضا عاملی، دکتر علی اکبر جلالی، دکتر شهیندخت خوارزمی، دکتر هادی خانیکی، دکتر علی اصغر محکی، دکتر حسام الدین آشنا، دکتر محمّدهادی همایون، دکتر داود زارعیان، دکتر امیدعلی مسعودی، دکتر حسن نمکدوست تهرانی، دکتر یونس شکرخواه، دکتر مهدخت بروجردی و جمع دیگری از اساتید به همراه اعضای هیئت مدیره انجمن‌های تخصصی روابط عمومی ایران و متخصصان روابط عمومی حضور داشتند.

در این همایش بیش از 500 نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی نیز حضور داشتند و موضوع آن روابط عمومی الکترونیک؛ تجارب و کارکردها بود.

کد خبر 170647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز