گروه اجتماعی - مینا شهنی: بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش قطع شده است و مشکلات درمانی آنان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

یکی از این بازنشستگان در تماس با همشهری گفت: یک عمل جراحی در پیش دارم اما بیمه تکمیلی ندارم چرا باید با گروهی از بازنشستگان چنین برخوردی بشود؟ ما انتظار داریم که یک مقام مسئول در این‌باره توضیح دهد. او در توضیح بیشتر اضافه کرد: دی ماه سال گذشته از ما خواستند یکسری مدارک تحویل بدهیم و هنگام تحویل مدارک شماره تلفن همراه می‌خواستند و توضیح دادند که وقتی کارت بیمه تکمیلی‌تان آماده شد یک پیامک برای شما فرستاده خواهد شد تا برای دریافت کارت مراجعه کنید.

من منتظر پیامک بودم اما انتظارم سرآمد و به محل مربوطه مراجعه کردم. دفتر تعطیل شده بود و من می‌بایست می‌رفتم نزدیکی‌های پارک شهر. روز بعد به محل بعدی رفتم اما در کمال تعجب کارمندی برای من توضیح داد که شما هیچ کارت بیمه تکمیلی ندارید و اصلا هیچ نوع بیمه تکمیلی درمانی هم ندارید.

این کارمند در توضیح اظهارات خود گفته است: می‌خواستید بیایید کارت‌تان را بگیرید و از آن استفاده کنید، الان دیگر کارت‌ها از اعتبار ساقط شده و هیچ ارزشی ندارند بنابراین شما از مزایای بیمه تکمیلی درمان برخوردار نیستید. بنابر توضیحی که کارمند ارائه داده، بیمه تکمیلی مورد نظر فقط برای ماه‌های بهمن و اسفند 90 و فروردین 91 برقرار شده است و گروهی از بازنشستگان توانسته‌اند در همین ماه‌ها از خدمات بیمه برخوردار شوند‌‌، بنابراین افرادی که در انتظار دریافت پیامک بوده‌اند دستشان از همه جا کوتاه است.

نکته جالب اینکه برای ماه‌های مشخص‌شده حق بیمه تکمیلی از مستمری بازنشستگان کسر و ظاهرا به حساب شرکت بیمه ریخته شده است، یعنی بیمه شده از طرفی حق بیمه پرداخت کرده و از طرف دیگر از امکاناتی که حقش بوده استفاده نکرده است؛ یعنی شرکت بیمه سود کلانی از این بابت تصاحب کرده است.

آن سوی خط

خبرگزاری وزارت آموزش و پرورش (پانا) 11 اردیبهشت اعلام کرد که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین طرح‌های اجرا شده در آموزش و پرورش، اجرای بیمه طلایی درمان برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته سراسر کشور به همراه خانواده‌های آنهاست. انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان با شرکت بیمه ایران تحت عنوان بیمه طلایی فرهنگیان و بازنشستگان با حذف سقف‌های پرداختی از اقدامات ویژه شخص وزیر آموزش و پرورش است.

بیمه طلایی با داشتن هزینه‌های بدون سقف پرداخت یکی از طلایی‌ترین فعالیت‌های آموزش و پرورش است زیرا تمام فرهنگیان همه امور درمانی اعم از پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی، تهیه عینک برای نخستین بار در طرح بیمه مذکور، پرداخت تمام هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی، ویزیت پزشکان و هزینه‌های دارویی برای نخستین بار در قرار دادهای بیمه‌ای وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان 24 اردیبهشت ماه اعلام کرد که اواخر سال گذشته آموزش و پرورش با تلاش‌های بسیاری بیمه طلایی را نسبت به بازنشستگان فرهنگی اجرا کرد اما این بیمه تنها به‌مدت 4 ماه نسبت به این قشر از جامعه اجرا شد.

مجید روستایی به خبرگزاری فارس گفته قرار بود که بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی به‌صورت مجدد از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری تمدید شود اما خبری از تمدید نیست.

دریغ از پارسال

آذر ماه پارسال بالاخره بعد از مدت‌ها وعده وعید قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته بسته شد و حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که 650 هزار بازنشسته آموزش و پرورش همراه با افراد تحت تکفلشان تحت پوشش بیمه طلایی قرار می‌گیرند و از اول دی ماه اجرا می‌شود. این بیمه هیچگونه سقفی برای درمان ندارد و تمامی موارد بیمه طلایی شاغلان شامل حال بازنشستگان نیز خواهد شد.

دست ما کوتاه

بازنشستگان آموزش و پرورش دستشان کوتاه مانده و خرمای بیمه طلایی بر نخیل تصمیم‌گیری مسئولین دور و دورتر می‌شود. در این شرایط بازنشستگان نه‌تنها تحت پوشش بیمه طلایی نیستند بلکه از هیچ نوع بیمه تکمیلی درمان برخوردار نیستند. سرمسئولان سلامت.

کد خبر 170634
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز