چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی بانوان اعلام کرد هیچ کس در معامله غیر سندی ،‌ حق پیش فروش ندارد.

به گزارش سما در پاسخ به خبرنگاران گفت: طبق برنامه قبلی توافق شده است که بر اساس پیش سندها ، کسانی که می خواهند پیش فروش کنند بر اساس صدور پروانه ، پیش سند صادر شود که در حال حاضر نیز پیش سندها صادر می شود.

وی در خصوص حادثه قیطریه ، توضیح داد: نظارت بر احداث ساختمان‌ها بر عهده سازمان نظام مهندسی است که در واقع وزارت مسکن این نقش را دارد و نیز صدور پروانه و تایید نقشه هم با نظارت شهرداری است. در حادثه قیطریه فردی که صاحب ساختمان است و بخشی که مربوط به نظام مهندسی می شود ، باید این حادثه را دنبال کنند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری دو نوبت تذکر کتبی داده است که متاسفانه نظارت ها ضعیف بوده است ، لذا طی جلسه ای که با وزیر مسکن و شهرسازی داشته ایم ، امیدواریم این نظارت ها عمق بیشتری پیدا کند.

وی در خصوص تعیین و تکلیف واحدهای تجاری گفت: غیر از واحدهای تجاری ، واحدهای اداری نیز به این آیین نامه مذکور برای دریافت تخفیف های درصدی اضافه شده است. لذا ، بعد از 15 روز آن را به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم خواهیم کرد و با تصویب نهایی شورای شهر ، وضعیت مغازه های تجاری که مشکلی را برای شهروندان ایجاد نمی ‌کند ، مشخص خواهد شد.

قالیباف در خصوص مشارکت بخش خصوصی با شهرداری در پروژه های ورزشی ، افزود: طبق تصویب لایحه ای که به شورای اسلامی شهر تهران ارائه داده بودیم ، هیچ ساختمان و واحدی برای فراهم کردن امکانات ورزشی ، فرهنگی ، اجتماعی به شهروندان از سوی شهرداری به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد.

چرا که با وجود مشکلات اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد ، مردم توانایی پرداخت هزینه های بالا را ندارند. لذا ، با این هدف قصد داریم امکان استفاده از این امور را برای عموم با پرداخت هزینه های پایین فراهم کنیم.

کد خبر 1705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز