سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

مهدی تهرانی: شاید عجیب به نظر برسد اما توماس وینتربرگ فیلمساز 43 ساله دانمارکی در سال 1998 با فیلم "مراسم بزرگداشت"در کن چهره شد

"مراسم بزرگداشت" برای وینتربرگ جوان جایزه هیات داوران را در پی داشت اما در طی سال‌های بعد اگرچه او 4 فیلم ساخت اما پایش دیگر به کن باز نشد. با اینهمه مگر می شود کن فراموشکار باشد؟ چرا که به سنت همیشگی، کن کشف‌هایش را رها نمی‌کند و امسال وینتربرگ با فیلم "شکار" به کن 65 آمده است.

عمده آثار وینتربرگ به ازخورد و چالش رفتارهای انسانی با دیگران مربوط می‌شود. "شکار نیز از این قاعده مستثنی نیست. تریلر دوساعنه و نیمه ی وینتربرگ به چالش فکری و روحی یک مرد می‌پردازد که دیگر آنطور که باید و شاید مقبول خانواده، دوستان و دوروبری‌هایش نیست.لوگاس تمام امیدش به این است که روزهای آرام سابق برگردد اما هرچه بیشتر تلاش می‌کند کمتر می‌تواند اقتدار گذشته را پیدا کند.

برگ برنده توماس وینتربرگ در فیلم شکار the hunt ،بازی اسطوره  حال حاضر سینمای دانمارک یعنی مدس میکلسن در نقش لوکاس است.  او را در فیلم‌های برخورد تایتان‌ها، امر سلطنتی و سه نقابدار و هم چنین در فیلم جیمز باندی کازینو رویال در سال 2006 دیده‌اید.

توماس وینتربرگ

کد خبر 170448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز