همشهری آنلاین: آموزش‌های ویژه تیمی از فضانوردان برای انجام ماموریتی به سوی یک سیارک و فرود آمدن بر روی آن از ماه آینده در زیر آب‌های اقیانوس اطلس آغاز می‌شود.

ناسا

تیمی از فضانوردان ماه آینده برنامه آموزشی ویژه خود را برای فراگرفتن چگونگی کنترل وسایل نقلیه فضایی،‌ انجام راه‌پیمایی‌های فضایی و جمع‌آوری نمونه‌های مورد نیاز از سطح سیارک آغاز خواهند کرد. هدف این ماموریت فرود بر روی سطح یک سیارک،‌ جستجو برای یافتن مواد معدنی و آلی و حتی یافتن راهکارها و مهارت‌هایی برای تخریب سیارک‌ها در صورتی که به عنوان جرمی خطرناک تشخیص داده شوند،‌ اعلام شده است.

ناسا تصمیم گرفته تا پایان این دهه به واسطه سفر به سیارکی در فاصله سه میلیون مایلی از زمین، انسان‌ها را به مسافتی دورتر از آنچه تا کنون بوده اند،‌ بفرستد. این سفر می‌تواند انسان‌ها را فراتر از محدوده کنونی سفرهای انسانی یعنی فاصله زمین تا کره ماه ببرد. با توجه به ابعاد کوچک فضانوردان و فضاپیمای آنها،‌ سفر با سرعتی برابر 50 هزار مایل بر ساعت در اطراف خورشید بدون حضور گرانش و فرود آمدن ایمن بر روی صخره‌های کیهانی می‌تواند چالش بسیار بزرگی برای فضانوردان به حساب بیاید.

علاوه بر اهدافی که این ماموریت دنبال می‌کند،‌ اطلاعات و مهارت‌هایی که برای مقابله با برخورد سیارک‌های خطرناک در این ماموریت به دست می‌آیند نیز از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ناسا در حال حاضر بیش از 400 جرم را که احتمال برخورد آنها با زمین وجود دارد،‌ زیر نظر گرفته است،‌ البته احتمال برخورد این اجرام با زمین بسیار پایین است.

ناسا تصمیم دارد پیش از ارسال انسان به یک سیارک در سال 2016 فضاپیمای بدون سرنشینی را مجهز به بازوی روباتیک به منظور نمونه برداری به سوی یک سیارک روانه سازد. پس از آن ماموریت یکساله فضانوردان به سوی سیارک آغاز شده و فضانوردان حدودا به مدت 30 روز بر روی سیارک سکونت خواهند داشت.

به گفته مقامات ناسا،‌ چنین ماموریتی می‌تواند به آزمودن تکنولوژی‌های مورد نیاز برای ماموریت‌های آینده انسان‌ها به سوی دیگر سیاره‌ها از جمله مریخ کمک قابل توجهی کند. ناسا همچنین امیدوار است چنین ماموریت‌هایی بتوانند اطلاعات علمی جدیدی را درباره جهان اولیه در اختیار دانشمندان قرار دهد.

دوره آموزشی گروه فضانوردان در پایگاهی در زیر آب در سواحل فلوریدا آغاز خواهد شد و این گروه برای 12 روز باید در عمق 19 متری از سطح آب اقیانوس اطلس در درون کپسولی با 13 متر طول و 6 متر عرض زندگی کنند تا بتوانند شرایط کار و فعالیت بر روی سطح سیارک را درک کنند. طی این شبیه‌سازی، تجهیزاتی که برای انجام چنین ماموریت‌هایی ساخته شده‌اند نیز مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. این تیم از فضانوردان در حال حاضر تمرین‌های زمینی خود را برای آماده‌سازی خود برای سفر به سیارک آغاز کرده‌اند.

کد خبر 170402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز