چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: زیباتر از آن لحظه‌ای نیست که با اهدای قطره‌ای خون سالم، زندگی دوباره به یک انسان بخشید.

قطره خون

اغلب موارد تزریق خون تنها راه نجات بیماران یا مصدومین است. تمام تحقیقات و پیشرفت علمی تا امروز نتوانسته هیچ ماده‌ای را در هیچ شرایطی جانشین خون، این ماده حیات بخش کند.

در نتیجه انسان، تنها تولید کننده و مصرف کننده خون خود است. دانش امروزی، تنها توانسته است، خون انسان را با امکان نگهداری محدود در کیسه‌های مخصوص خونگیری اقدام کرده و هنگام نیاز به انسان دیگر و هم خوان انتقال دهد.

به همین خاطر‌اهدای خون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . اهدا و تبادل این ماده حیاتی به عنوان جلوه‌ای از ایثار و نوعدوستی  همواره  مورد توجه، تقدیر و قدردانی است.

 

قطره خون

در همین زمینه کشور‌های مختلف برای آگاهی و تشویق مردمشان به این کار انسان‌دوستانه و نوع دوستانه طرح‌های بیشماری را ریخته و اجرا می‌کنند.

تصویر فوق اجرای یکی از این طرح‌ها در کره است.

این طرح گردهمایی 3 هزار دانشجوی یک دانشگاه در کره جنوبی به نام   Baekseok در حمایت از اهدای خون در تاریخ 23 فوریه 2012 تشکیل شد.

این نماد، قطره خون در یک پیست اسکی به نام پیونگ چانگ، واقع در180  کیلومتری شرق سئول، پایتخت کره شکل گرفت.

گردهمایی هزاران دانشجویان برای ایجاد شکل  قطره خون حرکتی تامل برانگیز است. این امر با همکاری صلیب سرخ، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه به طور مشترک صورت گرفته است.

این حرکت درواقع یک حرکت نمایشی و تبلیغاتی برای تشویق مردم به اهدای خون بود. جالب است که این برنامه به عنوان بزرگ ترین نماد، قطره خون انسانی در جهان در کتاب " رکوردهای جهانی گینس"، ثبت شد.

 

 

 

 

http://www.washingtonpost.com

کد خبر 170366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز