مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معماران کره جنوبی به رونمایی از برج‌های دوقلوی تجاری در سئول پرداخته‌اند که از فلس‌های شیشه‌ای برخوردار بوده و به ساختمان قابلیت «تنفس» می‌دهد.

به گزارش  خبرگزاری ایسنا، برج‌های «اژدهاهای رقصان» با پوسته فلسی قابل تنفس در منطقه تجاری بین‌المللی یونگ‌سان سئول شامل بخش‌های مسکونی، اداری و خرده‌فروشی واقع شده که از برجکهای باریک و به شدت زاویه‌دار معلق در اطراف یک هسته مرکزی برخوردار هستند.

این برجکها به نمایش یک مجموعه چشمگیر از برش‌های توده‌ای مورب پرداخته که فضاهای مسکونی شناور خارج از سازه را تشکیل می‌دهند.

پوسته فلس مانند این برج‌ها دقیقا به تنفس ساختمان کمک می‌کند. شکاف‌های میان صفحات همپوشان شامل دریچه‌های 600 میلی‌متری اجرایی بوده که از میان آن‌ها هوا جریان پیدا کرده و این پوسته را مانند پوست حیوانات قابل تنفس می‌سازد.

این برج‌ها همچنین شامل ویژگی‌های فناوری پیشرفته از جمله گرمایش تابشی و واحدهای تولید همزمان سلول سوختی در طبقه زیرزمین هستند.

اژدهاهای رقصان همچنین از مجموعه نیروی خورشیدی فتوولتاییک در سطوح سقف، کنترل‌های نور مرتبط با نور روز و بازیابی حرارت با استفاده از چیلرهای مرکز گریز برقی برخوردار است.

آدریان اسمیت و گوردون گیل، معماران این مجموعه، مدعی هستند که طرح این برج‌ها را از برج‌های سنتی پاگودای کره الهام گرفته‌اند.

البته این برج‌های یک و دو که به ترتیب 457 و 396 متر ارتفاع دارند با هم یکسان نیستند.

برج یک از 88 طبقه برخوردار بوده و برش‌های توده‌ای در بالا و پائین برجکها به شکل V هستند. این در حالی است که برش‌های برج دو با 77 طبقه به شکل مورب در یک خط ممتد کشیده شده‌اند. این برش‌ها نیز در یک الگوی شعاعی در اطراف یک هسته چیده شده که در زمان گردش به دور برج، برای بینندگان کاملا محسوسند.

در هر دو ساختمان، برش‌های برجکها در بالا و پائین شیشه‌ای بوده که در بالای واحدها در بالاترین سطوح منجر به ارائه نورهای آسمانی و در زیر واحدها در پایین‌ترین سطوح به تامین یک کف شفاف می‌پردازند.

از این ویژگی‌ها می‌توان به عنوان یک فرصت عالی برای ساخت واحدهای پنت‌هاوس دوبلکس با منظره 360 درجه از مرکز شهر سئول و رود هان در کنار نور کاملا طبیعی استفاده کرد.

معماری

کد خبر 170359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز