یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاد حسن کسایی نوازنده سرشناس و صاحب نام نی، علیرغم خبرهای منتشر شده و با وجود ضعف جسمانی در هوشیاری کامل به سر می‌برد.

kasaee

سید عباس سجادی، شاعر و ترانه سرا و مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: جمعه به قصد دیدار و عیادت از استاد حسن کسایی عازم اصفهان شدم و مثل همیشه مهربانانه مورد استقبال خانواده استاد و ایشان قرار گرفتم.

وی افزود: خبرهای ضد و نقیض در خصوص بیماری این نایی بزرگ موجب شد که علاوه بر احوال پرسی‌های مداوم تلفنی بخاطر ارادتم به ایشان قصد سفر به اصفهان کنم و خدمت استاد برسم و شاهد این بودم که خانواده هنرمند و هنرشناس کسایی ازهمسر مهربان ایشان گرفته تا پسران و دختر و داماد ایشان با احترام و محبت بسیاری مشغول پرستاری از ایشان هستند.

سجادی افزود:استاد بالغ بر ده سال است که باروحیه‌ای بسیار بالا با بیماری سرطان مبارزه می‌کنند که پارسال با ابتلا به بیماری زونا یکباره قدرت جسمی ایشان تحلیل رفته و دچار ضعف شدید جسمانی هستند و مقدار قابل توجهی وزن کم کرده‌اند ولی مثل گذشته در هوشیاری کامل هستند و با خانواده و آشنایان و مهمانان خود با مهربانی صحبت می‌کنندو با اشعار و لطایف همیشگی ما را نواختند.

سجادی در پایان افزود:ازهمه علاقه‌‌مندان عرصه موسیقی می‌خواهم برای این دو مرد بزرگ یعنی استاد جلیل شهناز و استاد حسن کسایی دو یار دیرین که هر دو  دربستر بیماری هستند از عمق جان دعا کنند و از مسئولین فرهنگی هم می‌خواهم که بیش از پیش به ایشان توجه داشته باشند تا از بار مشکلات خانواده‌های ایشان کاسته شود.

لازم به ذکر است که دو اثر " ردیف موسیقی ایران " و " آلبوم قصه های عشق مجنون" از آثار استاد کسایی پیش از این توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شده و ردیف موسیقی در یکی از سلسله برنامه های نقد نغمه توسط استاد محمدرضا لطفی  مورد بررسی قرار گرفته است.

more

 گزارش همشهری‌آنلاین از نشست نقد و بررسی ردیف نی استاد کسایی با حضور محمدرضا لطفی

کد خبر 170288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز