همشهری آنلاین: بیش از 100 هزار نفر از مردم اسپانیا شب گذشته با برپایی تظاهرات، اعتراضات خود را به سیاست‌های اقتصادی دولت اعلام کردند

اسپانیا

به گزارش مهر مردم 80 شهر اسپانیا به مناسبت اولین سالگرد آغاز تظاهرات اعتراضی خود، دست به تظاهرات زدند. بیکاری بالا و 25 درصدی در این کشور بالاترین میزان را در اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده است.

تظاهرات دیروز در اصل به مناسبت اولین سالگرد آغاز جنبش اعتراضی مردم اسپانیا به سیاستهای اقتصادی و سیاسی دولت، برگزار شد و در آن بیش از 100 هزار نفر شرکت داشتند.

بر همین اساس در شهر مادرید، ده‌ها هزار نفر از معترضان با حضور در کاخ "پیترا دل سول" آن را به اشغال خود درآورده و اعلام کردند که قصد دارند به مدت سه روز در این محل بمانند.

اما مقامات این شهر به معترضان هشدار دادند که هیچ کس حق حضور در خیابانها را پس از نیمه شب ندارد و بر همین اساس دو هزار نیروی پلیس ضد شورش در خیابان‌های نزدیک به این کاخ مستقر شدند.

نکته جالب در تظاهرات شب گذشته مردم شهرهای مختلف اسپانیا استفاده آنها از نمادهای مختلف به ویژه شمایل دلقک‌ها و نمادهای مورد استفاده در جنبش تسخیر آمریکا، بود.

در شهر بارسلونا نیز بیش از 20 هزار نفر با تجمع در خیابانهای مختلف اقدام به برگزاری تظاهرات کردند و شهرهای مهمی همچون بیلبائو، مالاگا و سویل نیز شاهد برگزاری تظاهرات مشابهی بودند.

وضعیت اقتصادی در اسپانیا به شدت وخیم است و بیم آن می رود که این کشور نیز همانند یونان، ایرلند، و پرتغال نیازمند دریافت وامهای خارجی باشد. بر همین اساس میزان بیکاری در اسپانیا هم اکنون 25 درصد است که این میزان بالاترین نرخ بیکاری در میان 17 عضو منطقه یورو به شمار می رود.

اعتراضات مردم شهرهای مختلف اسپانیا از تاریخ 15 ماه می سال گذشته آغاز شد و نام "جنبش خشمگین" بر آن گذاشته شد و در یک سال گذشته بیش از صدها هزار نفر از مردم این کشور در اعتراضات شرکت کردند.

کد خبر 170258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز