همشهری آنلاین: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد علاوه بر درخواست جرج بوش برای اعزام 21500 سرباز جدید به عراق باید 7 هزار نیروی دیگر نیز به این کشور اعزام شود.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه البیان-چاپ امارات- گوردون انگلند، معاون وزیر دفاع آمریکا و مرد شماره دو پنتاگون که در برابرکمیته‌ بودجه‌ی مجلس سنای آمریکا سخن می‌گفت، اظهار داشت: در حال حاضر ما نیازمند اعزام شش الی هفت هزار سرباز دیگر به عراق برای تقویت و حمایت 21500 سرباز آمریکایی دیگر که به درخواست بوش قرار است به عراق اعزام شوند، هستیم.

انگلند افزود: گزارش‌های مستندی از اوضاع جاری در عراق وجود دارد، اما به اعتقاد من هنوز بسیار زود است که بخواهیم از موقعیت استراتژیک بوش در عراق سخن بگویم زیرا ما هنوز در ابتدای این طرح هستیم.

وی خطاب به اعضای کمیته بودجه‌ مجلس سنای آمریکا تاکید کرد: اطلاعات موثقی در دست است که می‌توان با اتکا بر این اطلاعات گفت که روند کشتارهای طوائفی در عراق کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که کمیته مشاورین نظامی ژنرال پترائوس، رئیس ستاد مشترک آمریکا در عراق اعلام کردند: زمان به سود نیروهای آمریکایی نیست و واشنگتن تنها شش ماه برای کسب پیروزی در جنگ عراق فرصت در اختیار دارد.

این گروه از مشاورین رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ارزیابی از اوضاع عراق در بیانیه مشترکی اظهار داشتند: در صورتی که این مهلت زمانی یعنی شش ماه سپری شود‌، آمریکا با یک فروپاشی شبیه به آنچه که در ویتنام رخ داد روبه‌رو خواهد شد و این امر حتمی است.

کد خبر 17012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز