شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا با اقدام نظامی علیه ایران مخالفت کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، بیل کلینتون در یک گردهمایی که در دانشگاه ایالتی کانزاس و با حضور 9 هزار نفر برگزار شد، گفت: ما می‌توانیم به جنگ نرویم و می‌توانیم از فاجعه جلوگیری کنیم. شما باید  اول از هر چیز گفت و گو را پیشه کنید. به تعبیری دیگر اگر شما قصد دعوا با فردی را دارید ، باید بدون توجه به اختلافاتتان با وی گفت و گو کنید.

کلینتون در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت ایران سه برابر عراق است، تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند مطمئن باشد که حمله نظامی برنامه هسته‌ای ایران را نابود می‌کند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بعد از سخنرانی 45 دقیقه‌ای خود در دانشگاه کانزاس ، ضمن مخالفت  با هرگونه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: لزومی ندارد جنگی را با ایران آغاز کنیم و خود را مجبور به تحمل فاجعه‌ای دیگر کنیم. کیلینتون در ادامه با تاکید مجدد بر ضرورت گفت‌وگوی آمریکا با ایران گفت:‌ حمله به ایران سبب بروز مشکلات بسیاری برای آمریکا می‌شود.

کلینتون همچنین به توافق  درباره خلع سلاح زرادخانه‌ای هسته‌ای کره شمالی اشاره کرد و گفت: به نظر من معامله بسیار خوبی بود و من خیلی از شنیدن خبر آن خوشوقت شدم اما باید توجه داشته باشیم که این توافق ناشی از اقدامات دیپلماتیک بود.

کد خبر 17007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز