همشهری آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به توانمندی مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر و بازسازی ویرانی‌های برجا مانده از حملات این رژیم در لبنان، از حمایت‌های رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه قدردانی ویژه کرد.

سید حسن نصرالله عصر روز گذشته (جمعه) در مراسمی که به مناسبت پایان طرح «وعد» برای بازسازی منطقه جنوبی «ضاحیه» برگزار شد، و برنامه آن مستقیما از شبکه المنار حزب الله منتشر می شد تاکید کرد: همگان می‌دانند که هدف از جنگ ژوئیه نابود کردن مقاومت بود نه خلع سلاح مقاومت و خارج کردن آن از جنوب و باز پس گرفتن دو اسیر.

وی در این مراسم که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، اظهار داشت: هدف از این جنگ نابود کردن مقاومت و تحمیل شرایط بر لبنان به عنوان بخشی از تغییرات بزرگ در منطقه و به ویژه فلسطین، سوریه و پس از آن ایران، جهت ایجاد خاورمیانه جدید و الحاق لبنان به این منطقه، و اجرایی کردن طرح آمریکایی اسرائیلی با کمک محور «تسلیم عربی» بود.

نصرالله گفت: هیچکدام از اهداف این جنگ محقق نشد و در سال‌های پس از آن در فرصت‌های مختلف درباره اهداف، پیامدها و نتایج آن صحبت کردیم.

وی هم‌چنین با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی دراین جنگ به مناطق مسکونی و غیرنظامی بیان کرد: اقدام دشمن صهیونیستی جنایت جنگی است؛ زیرا بر اساس نظریه اسرائیل، کل منطقه باید هزینه بدهد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی قصد داشت به عمد زندگی انسان‌ها را به جهنم تبدیل کند، ولی درقبال این جنگ ویرانگر، مقاومت ایستادگی کرد و در مقابل این جنگ، بازسازی، پایداری و ادامه حضور در سرزمین وجود داشته است. وی با هشدار درباره اینکه لبنان همچنان در دایره خطر اسرائیل قرار دارد، ادامه داد: در آخرین روزهای جنگ ژوئیه مشخص بود که جنگ رو به پایان است و دشمن توانایی ندارد کسانی که امید بسته بودند ما شکست می خوریم و دیدند که این جنگ شکست خورد، به راه های دیگر روی آوردند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به آغاز بازسازی منازل ویران شده در جنگ و بازگشت آوارگان و جنگ زدگان به منازل خود، گفت: حزب الله لبنان جدای از غرامت‌هایی که دولت قرار بود بپردازد، طرح «وعد» را ایجاد کرد و تکیه ما در این زمینه همواره بر کمک ایران بود.

نصرالله گفت: احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران و امام خامنه‌ای با کرامت فراوان به درخواست برای بازسازی پاسخ گفتند.

وی ادامه داد: هزینه‌ها برای بازسازی ارسال شد و به همین دلیل از همان هنگام که اقدامات نظامی متوقف شد، کار بازسازی آغاز گشت.

دبیرکل حزب الله لبنان با قدردانی ویژه از رهبری و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر حمایت مالی ایران نبود ما کار را آغاز نمی کردیم و به این دستاوردهایی که رسیده ایم دست نمی یافتیم.

وی با تأکید دوباره بر معادله ضاحیه - تل‌آویو و افزایش قدرت مقاومت برای مقابله و پیروزی گفت: در مقابل تخریب هر ساختمان در ضاحیه چندین ساختمان را در تل آویو ویران می‌کنیم.

نصرالله افزود: ما می‌توانیم اهداف کاملا مشخص را در تل آویو و حتی کل سرزمین فلسطین هدف قرار دهیم. دیگر آن زمان پایان یافته است که ما از منازل خود خارج شویم و آنها در منازل خود باقی بمانند. زمان ویران شدن منازل ما و سالم باقی ماندن منازل آنها پایان یافته است.

وی تاکید کرد: زمان آن رسیده که ما بمانیم و آنها (صهیونیستها) رو به زوال هستند.

کد خبر 170039
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز