شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: درپی چاپ مطلبی نادرست در روزنامه دولتی ایران «تحت عنوان ۷۰۰ میلیون تومان برای نمایندگان و ۵۵ هزار تومان یارانه برای مردم»؛ شکایتی از سوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی علیه مدیر مسئول روزنامه رسمی دولت تنظیم شده که فردا به دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال خواهد شد؛ موضوع شکایت نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و نشر مطالب خلاف واقع براساس ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است.

خبرگزاری خانه ملت در گزارشی از شکایت نمایندگان مجلس از روزنامه ایران خبر داد و نوشت: درپی چاپ مطلبی سراسر کذب در روزنامه دولتی ایران تحت عنوان ۷۰۰ میلیون تومان برای نمایندگان و ۵۵ هزار تومان یارانه برای مردم؛ شکایتی از سوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تنظیم شده که فردا به دادگاه ارسال خواهد شد.

شکایت از مدیر مسئول روزنامه رسمی ایران خواهد بود و موضوع شکایت نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و نشر مطالب خلاف واقع براساس ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است.

بخشی از متن شکواییه ارسالی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به دادستان به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضرید روزنامه ایران در مورخ ۹۱/۲/۲۱ با چاپ مطلبی تحت عنوان هفتصد میلیون تومان برای هرنماینده ۵۵، هزار تومان یارانه مردم و با اشاره به مطالب معنونه از سوی احدی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبادرت به نشر مطالب خلاق واقع و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی موضوع ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی نموده است.

نظر به اینکه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی چنین مصوبه‌ای نداشته است و روزنامه مذکور با هدف تخریب مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع هدفمندی یارانه‌ها، اقدام به چاپ مطلب مذکور کرده است از مدیر مسئول روزنامه ایران شکایت داشته و رسیدگی و تعقیب ایشان مورد استدعاست.

لازم به ذکراست روزنامه ایران از مصوبه ای در کمیسیون تلفیق بودجه سال 91 در مورد اعطای تسهیلات 700 میلیونی به هریک از نمایندگان مجلس نهم خبر داده بود.

 هدف از سیاه نمایی در روزنامه رسمی دولت مشخص نیست

محمد رضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر روزنامه ایران مبنی بر اینکه سالانه ۷۰۰ میلیون تومان خرج نمایندگان و ۵۵ هزار تومان ماهانه خرج مردم می‌شود، گفت: متاسفانه روزنامه ایران در تیتر صفحه اول خود عنوان کرده که ۷۰۰ میلیون تومان سالانه خرج هر نماینده می‌شود در حالی که این یک دروغ بزرگ است و تخلف به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی با بیان اینکه این مبلغ که روزنامه ایران آن را از ضرب و تقسیم کل بودجه بدست آورده است مربوط به هزینه‌های دیگر است، افزود: کل این مبلغ برای پروژه‌های عمرانی اطراف مجلس صرف می‌شود و ما به‌دنبال ساخت دفتر مستقل برای هر نماینده هستیم ضمن اینکه خانه‌های سازمانی مجلس نیز درحال ساخت است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشخص نیست روزنامه ایران چه اهدافی را دنبال می کند، ادامه داد: اگر قرار باشد برخی این گونه ضرب و تقسیم انجام دهند باید گفت به هر وزیر نیز ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد در حالی که وزرا این مبالغ را برای خودشان نمی‌خواهند و صرف خدمت به مردم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاه نمایی ارگان رسمی دولت بعد ازبرگزاری انتخابات پرشکوه و پرعظمت مردم علیه مجلس مناسب نیست، یادآور شد: این که ارگان دولت بخواهد در فضای عمومی مجلس را در مقابل مردم قرار دهد واقعا آدم نمی داند هدف چیست؟

باهنر ادامه داد: مسئله ای که در زمینه مطلب روزنامه ایران بسیار مهم است این است که مجلس هشتمی‌ها این بودجه را تصویب کرده‌اند که تا ۱۵ روز دیگر دوره اشان تمام می شود و حتی اگر برفرض محال هم بحث این بودجه درست باشد در واقع نمایندگان مجلس هشتم برای منتخبان مجلس نهم این بودجه را تصویب کرده‌اند و خودشان هیچ سودی نمی‌برند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتخابات مجلس نهم با شکوه و عظمت برگزار شد و نمایندگان جدیدی انتخاب شدند که مردم هزاران امید به آنها بستند اما در این میان ارگان رسمی دولت تیتری را با محاسبات بسیار غلط و من درآوردی چاپ می کند و می نویسد هر هر نماینده ۷۰۰ میلیون تومان می رسد این حرفها ظلم بزرگ و توهینی به ملت بزرگ ایران ، نمایندگان مجلس و ساختار کلی مجلس است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما به عنوان ههیأت رئیسه مجلس خود را موظف می‌دانیم که برای نمایندگان و ملت بزرگ ایران احقاق حق کنیم گفت: بنابراین در راستای این اقدام غلط روزنامه ایران قصد داریم فردا ( امروز شنبه ) شکایتی را تقدیم دادگاه کنیم و بخش حقوقی مجلس در این زمینه اقدام لازم را انجام خواهد داد.

عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با محکوم کردن مطالب منتشر شده در روزنامه ایران درباره مزایا و وام‌های دریافتی نمایندگان دور نهم مجلس، تصریح کرد: اینکه نمایندگان مجلس نهم،‌ چه مبلغی وام و چه مزایایی دریافت می‌کنند از اختیارات ههیأت‌رئیسه مجلس نهم بوده و هیچ ارتباطی به مجلس هشتم ندارد که راجع به آن تصمیم‌گیری کنند، بنابراین این ادعای روزنامه ایران هم دارای اشکال و بی پایه و اساس است.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، با بیان اینکه دولت از طریق رسانه خود کمر همت به تخریب مجلس هشتم و نهم بسته است، تاکید کرد: پدیده زشتی که بارها در دولت نهم و دهم مشاهده شده اتهامات بدون پایه‌ای است که به افراد حقیقی و حقوقی وارد و در جامعه منعکس شده بدون اینکه برخوردی با آنها صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم،‌ با بیان اینکه روزنامه ایران در مطلب امروز خود اتهام سنگینی را متوجه ارگان رسمی نظام یعنی مجلس و نمایندگان کرده است، افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس هشتم مصرانه از قوه قضاییه و ههیأت منصفه قانون مطبوعات خواستار رسیدگی به این اتهام و صدور حکم جدی در این باره هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، این اقدام روزنامه ایران را در راستای تخریب مجلس هشتم و به ویژه ههیأت رئیسه مجلس هشتم خواند و گفت: به عقیده من شخص آقای لاریجانی در سمت رئیس مجلس هدف اصلی روزنامه ایران است تا به نوعی از حضور وی در سمت ریاست آینده مجلس جلوگیری شود.

کد خبر 170027
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز