شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی شیلیایی به اتهام قتل "کوئیچیرو موریتا" اخترشناس ژاپنی در "سانتیاگو" دستگیر شده است،‌ موریتا 57 ساله یکی از اعضای تیم بین المللی بود که در ساخت مجموعه "رادیو تلسکوپ آلما" در شمال شیلی مشارکت دارند.

کوئیچیرو موریتا

بدن نیمه جان این اخترشناس دوشنبه هفته گذشته در خارج از آپارتمانش در سانتیاگو کشف شد و پیش از اینکه به بیمارستان برسد درگذشت. "کریستوفر کوئیجادا" 25 ساله به قتل این اخترشناس طی یک سرقت خیابانی متهم شده است. ابتدا گمان بر این بود که "موریتا" در اثر یک سقوط ناگهانی و اتفاقی درگذشته است اما کالبد شناسی نشان دادن جسم سنگینی با سر وی برخورد کرده است.

به گفته مقامات قضایی کوئیجادا اعتراف کرده که در هنگام سرقت،‌موریتا تلاش کرده تا بگریزد و وی او را به شکلی هل داده که سرش با آسفالت زمین برخورد کرده اما وی اتهام قتل را نمی پذیرد. در صورتی که اتهامات وی از جمله سرقت و قتل به اثبات برسد دست کم 10 سال حبس در انتظارش خواهد بود

موریتا یکی از دانشمندان ارشد در پروژه ساخت رصدخانه آلما در صحرای آکتاما در شمال شیلی به شمار می رفت،‌پروژه ای که به گفته مدیر پروژه،‌افراد مختلفی را از سرتاسر جهان گرد هم آروده تا مفهومی مبهم را به حقیقیت پیوند دهد. رادیو تلسکوپ آلما به دانشمندان امکان خواهد داد تا عمیقترین بخشهای آسمان را مشاهده کرده و اطلاعاتی جدید را در رابطه با نحوه شکل گیری جهان هستی در حدود بیش از 13 میلیارد سال پیش به دست آورند.

کد خبر 170026
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز