همشهری آنلاین: جنبش غیرمتعهدها در بیانیه پایانی نشست خود در شرم الشیخ مصر، رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزرای امور خارجه جنبش غیرمتعهد روز پنجشنبه در اجلاس خود در شرم الشیخ با اشاره به موضوع فلسطین و ابراز نگرانی شدید درباره بن بست خطرناک در روند صلح در خاورمیانه، سازش ناپذیری و سیاست های غیرقانونی رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

وزرای کشورهای عضو جنبش غیر متعهد همچنین در بیانیه پایانی خود تاکید کردند اوضاع جهان کنونی با چالش های بزرگ در زمینه صلح و امنیت، توسعه اقتصادی و پیشرفت های اجتماعی روبرو است و برای این جنبش ضروری است به ارتقا چند جانبه گرایی به ویژه با تقویت نقش مرکزی خود در سازمان ملل متحد از جمله در زمینه زمامداری جهانی، دفاع از منافع کشورهای در حال توسعه و جلوگیری از به حاشیه رانده شدن خود ادامه دهد.

کنفرانس وزارتی دفتر هماهنگی جنبش غیر متعهدها روز پنجشنبه در شرم الشیخ مصر و در ساحل دریای سرخ، با درخواست از کشورهای عضو برای ایفای نقش مهمتر در صحنه سیاسی بین المللی به پایان رسید.

محمد عمر وزیر امور خارجه مصر با اشاره به اینکه بیانیه نهایی این نشست به اندازه کافی متوازن شده است، گفت: 'جنبش غیر متعهدها 50 سال قبل برای تضمین استقلال کشورهای در حال توسعه در برابر دو قطب بزرگ تاسیس شد و امروز هم همین نقش را دارد و بسیاری از کشورهای در حال توسعه از اهمیت آن آگاه هستند.'

کد خبر 169932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز