همشهری آنلاین: مشاور محیط زیست شهرداری تهران درباره مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران مبنی بر توزیع سوخت یورو 4 در جایگاه‌های سوخت گفت: اگر پالایشگاه‌های نفت نتوانند توزیع کامل سوخت یورو 4 را دنبال کنند قطعا توزیع 20 درصد از این نوع سوخت تاثیری در کاهش آلودگی هوای تهران ندارد.

محمد هادی حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: شواهد نشان می‌دهد که پالایشگاه نفت تهران توانایی توزیع کامل بنزین منطبق با استاندارد یورو 4 را ندارند و تنها می‌تواند 10 تا 20 درصد از آن را تامین کند که این کافی نیست.

وی همچنین درباره طرح ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده از اول تیرماه که یکی دیگر از مصوبات جلسه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران بود نیز اظهار داشت: به عنوان یک کارشناس این طرح را مناسب می‌بینم اما فکر می‌کنم از پشتوانه کافی برخوردار نیست.

مشاور محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: اگر دولت نتواند تسهیلاتی را برای تعویض خودروهای فرسوده ایجاد کند قطعا آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی برای رانندگان ایجاد می‌شود ضمن اینکه میزان موفقیت طرح کاهش می‌یابد.

پیش از این نیز وحید نوروزی، مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران در این باره گفته بود: "حدود یک میلیون و 500 هزار خودرو مدل بالای 1371 در تهران وجود دارد که هیچ اعتباری برای تعویض آنها در نظر گرفته نشده است و باید برای این اتفاق معجزه شود."

یکشنبه هفدهم اردیبهشت، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران برگزار شد که در آن " ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده از اول تیرماه در پایتخت" و "توزیع سوخت منطبق با استاندارد یورو 4 از فروردین امسال" از سوی اعضا تصویب شد.

کد خبر 169798
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز